Toon posts:

AMD K6 - CS server LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik wou een LAN server bouwen voor Counter-Strike.
maar ik kan kiezen tussen Win32 of Linux, ik heb gelezen dart linux veel stabiler is dus heb gekozen voor linux. maar er zijn zoveel linux te downloaden, maar ik heb er 1 nodig die zo klein mogelijk is maar wel alles onder steunt zoals netwerk en servers.

welke raden jullie mij aan.

Alvaste bedankt
AnARChY

Verwijderd

Mandrake Linux 8.1 of 9.0; Installeer enkel router/server; Twee nic's in je PC; HUB of Switch met voldoende aansluitingen; voila

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42
Hier een K6 gebruiker met FreeBSD: Heb nooit geweten dat mijn K6 nog zo snel kon zijn toen ik FreeBSD er op zette. Hiervoor draaide ie Debian, toen was ie iets trager.

Als het per se linux moet zijn, zou ik je Debian aanraden: geen overbodige zut, klein en makkelijk te onderhouden. Als je ook FreeBSD kunt gebruiken, zou ik die nemen, met als voorwaarde dat je je er flink in mag gaan verdiepen.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou juist geen Mandrake nemen, wat gigantische veel hd-ruimte in neemt, maar juist voor Debian. Oke, het installeren is misschien iets moeilijker, maar daarna heb je wel een goed en vooral stabiel systeem.

Met het argument dat je bij debian alles in console zou moeten doen: dat klopt idd, maar hetzelfde zou je moeten doen als je Mandrake zou installeren. En een goede GUI CS-server programma ben ik nog niet tegengekomen :)

Trouwens, uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door hereweare67893 op 05-04-2003 20:23 ]

• Icey
  • Laatst online: 07-05 15:31
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 19:54:
Hoi

ik wou een LAN server bouwen voor Counter-Strike.
maar ik kan kiezen tussen Win32 of Linux, ik heb gelezen dart linux veel stabiler is dus heb gekozen voor linux. maar er zijn zoveel linux te downloaden, maar ik heb er 1 nodig die zo klein mogelijk is maar wel alles onder steunt zoals netwerk en servers.

welke raden jullie mij aan.

Alvaste bedankt
AnARChY
mja, linux installatie steld niks voor, cd erin, setup, volgende volgende, installeren in c:, enter, naam intikken, wachte, klaar, cs cd erin, installaren, oopstarten en klaar is meneer...

NOT

Linux is niet wat jij denkt waarschijnlijk ;)

Verwijderd

FreeBSD, Slackware of Debian heerlijke stabiele OS'sen. Inderdaad wel wat kennis nodig. Mandrake Linux heeft als voordeel dat je een grafische shell (KDE) kunt draaien. Met geen kennis van Linux en werken vanaf de command is dat wel zo handig.

Verwijderd

Voor slackware is niet idioot veel kennis nodig en werkt perfect, ik draai zelf een q3 server onder slackware en heb nauwelijks problemen ondervonden met het installeren en configureren van de server.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt iedereen, maar ik zit nog te kiezen tussen slackware en Debian,

en een GUI voor een CS server te laten draaien nder linux heb ik hier gevonden.

http://server.counter-strike.net/help/linuxbasic.html

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 20:55:
oke bedankt iedereen, maar ik zit nog te kiezen tussen slackware en Debian,

en een GUI voor een CS server te laten draaien nder linux heb ik hier gevonden.

http://server.counter-strike.net/help/linuxbasic.html
Als je van tevoren deze guide uitprint, en de url van het bestand hebt opgeschreven, kan je met
code:
1
get <url>
eenvoudig het bestand downloaden. Zoals je ziet gaat de rest met console, dus zonde om alleen voor het downloaden een X-server op te zetten, scheelt veel in de prestaties van de server.

Verwijderd

Ik had ook nog een vraagje, Ik heb op mijn oude pc red hat geinstalleerd, en dat werkt allemaal goed enzo. Kan zelfs al een cs server open zetten, alleen ik wil dit dus van een afstand doen. Nou sotnd er in verschillende quides dat je dat met screen verschillende terminal sessies van een afstand kon afluiten , en later weer opp kon roepen.

Alleen is dit op red hat volgens mij niet geinstalleerd, want als ik op mijn nieuwe pc hem met putty via ssh opstart, en daarna putty afsluit is meteen de server down. In een zo'n guide staat :
CTRL A+D <detached>

Weet iemand hoe je dat in red hat doet, of hoe ik dit probleem oplos?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42
screen installeren, dan screen starten, ding aan de slag zetten en dan CTRL-A, D, dan is ie detached. Uitloggen en de volgende keer met screen -x weer verdergaan. Ondertussen draaien je programma's dus gewoon door in die screen sessie. Ideaal voor een compilejob als je ondertussen van plaats wisselt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Zoals hierboven te zien is hierover genoeg informatie op internet te vinden; ook bestaat er een speciaal topic voor 'welke distributie moet ik kiezen' vragen. Evt. kun je daar verder gaan:

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

Deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.