[Arcserve - Lotus] Alert manager via Lotus Notes

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
op dit moment draaien op twee NT2k Server bakken een backupmanager genaamd ArcServe 2000 (http://www.ca.com). Op een daarvan draait een Lotus Notes Server. Nu probeer ik de berichten (goed/fout) van beide ArcServe programma's te mailen via Lotus maar dat wil niet echt lukken. Wie kan me meer informatie geven over deze instellingen?

Werken via een POP3 account is uitgesloten wegens richtlijnen :( Anders had het allang gewerkt

GMT-8

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 20:53
Je moet bij de alerter een SMTP server opgeven.
Stel domino server is 172.1.0.1
en de backupmanager is 172.1.0.2

Dan moet je op domino de volgende relaying toestaan: van ip 172.1.0.1 en van 172.1.0.2
Vervolgens zet je op 172.1.0.1 in arcserve manager een smtp regel in. De smtp server is in dit geval 172.1.0.1
Dan zet je op die andere bak ook smtp server 172.1.0.1 neer.
Doordat je binnen domino deze 2 servers geauthoriseerd hebt is het mogelijk om Smtp te versturen.

Suc6

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

• _Zedd_
  • Niet online
Hmm...dat heeft niet gewerkt.

Ik werk dus met ArcServe op de notes server, zonder client. Als ik in Alert 4 de gegevens van Domino 5.11 invul:

install path: e:\lotus\domino
pasword: XXXXXXX
Use specific account CHECK
ID File: _Zedd_
Mailserver: MAILSERVER/s/GROUP
MailFile: _Zedd_.nsf

Dan krijg ik de volgende foutmelding:

NotesUI:
Error getting Notes Address book list
[525][This database is currently being used by someone else. In order to
share a Notes Database, all users must use a Domino Server instead of a
Server.]

Error opening Notes database
[18725][Requesting system's ID is the same as the server's ID. You cannot
use the same ID on two systems.

Daarna krijg ik een lege adresboek met de juiste naam. Waar zit de fout? Moet ik voor Alert een aparte database aanmaken of kan ik een al bestaande en gebruikte database gebruiken :?

GMT-8

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ben bang dat dit niet gaat werken zonder alle drastischs om te bouwen.

1. Backup maken
2. Laat de Domino server / Server ID draaien waarbij de NOTES.INI van deze server in de datadirectory van de server staat. Plaats deze NOTES.INI -alleen- in de data directory van de Domino server. Eventueel kan je de server dan op laten starten met opstart parameter "nserver.exe =C:\Path\Notes.ini". Let op!, dit een een beetje riskant, dus goed testen of de server nog betrouwbaar werkt. Alle overige Notes.ini files mogen niet op de server aanwezig zijn.
3. Maak een ID aan voor ArcServe (net zoals je normaal een Notes user aanmaakt)
4. Zorg voor een "kale" Notes Data Directory op de server, in een nieuwe directory, zoals deze normaal bij werkstation geïnstalleerd wordt (zelfde sub-versie als de server draait !)
5. Zorg ervoor dat deze werkstation installatie samen met de ARCServe ID file gaat werken. De Notes.ini dient in dit geval in C:\WINNT (%WINDIR%) te staan.
6. Kijk of alles goed werkt, dus Server en Notes werkstation tegelijk starten.
7. Probeer nogmaals de ArcServe configuratie.

PS. ArcServe 2000 werkt enorm buggy met de Alerter, wij hebben hem er dus afgegooid.
PS2. Ik zou het niet doen ;)
PS3. Suc6

• _Zedd_
  • Niet online
:( dat schiet dus niet op zo. Ik zal er nog eens goed naar kijken!

/edit:

zou het dus wel werken als ik arcserve-alert heb draaien op een niet-notes server met daarop wel een notes client?!

[ Voor 50% gewijzigd door _Zedd_ op 10-04-2003 22:58 ]

GMT-8

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Nee, ook mijn ervaring was dat het niet werkte op de stand-alone server. Maar het zou best kunnen zijn dat in de laatste SP's dit nu wel werkt ? Wij zijn inmiddels overgestapt op BrightStor Enterprise v10, maar ook daar wil ik het niet meer installeren omdat het destijds zo krakkemikkig werkte.

Ik heb wel ooit met ArcServe 6.0 iets anders gemaakt (ontwerp helaas weg) namelijk dat Lotus Domino zelff de logfiles ging analyseren. Dat werkte wel.
Als je een beetje handig bent in programmeren in Lotus zou dat moeten lukken.
Pagina: 1