Toon posts:

cpu overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben net aan het klooien gegaan met het overclocken van mn cpu... Het is een AMD Athlon XP 2400 (2.0 GHz)
Als ik heb een tikkeltje omhoog gooi is ie al 2.1 GHz. Bij het 2e tikje is het een 2.275 GHz. Maar de eerste keer startte hij niet meer op. :o
das wel ff schrikken. Maarre, ff uit gezet en weer aangezet en hij werkte. Ik heb hem toch weer terug gezet op 2.1 maar is het goed/veilig als ik heb op 2.3 (afgerond) zet. Aangezien hij afsloeg. Kan het geen kwaad, en kan het ook zijn dat hij beschadigd.

Enne.. De warmte bleef onder de 45° dus het kon nog wel. En nog iets, wat kan ik doen als hij niet meer aanwil (zoals hierboven) alleen dan voorgoed :/

Alvast bedankt voor tips/hulp/info,

- Frag

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ten eerste kan je de search gebruiken voor dit soort onderwerpen en hoort het onder DOC thuis

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Overklokken is natuurlijk nooit goed, maar echt snel stuk gaat het ook niet hoor. Ik lees bijna nooit dat een cpu door klokken stuk ging. En als hij compleet niet meer boot moet je de bios resetten, kan door het batterijtje eruit te halen of door een jumper te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Krewcial schreef op 05 april 2003 @ 19:29:
Ten eerste kan je de search gebruiken voor dit soort onderwerpen en hoort het onder DOC thuis
sorry..ik zag hier processor en mobo's staan dusse... :+
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 19:30:
Overklokken is natuurlijk nooit goed, maar echt snel stuk gaat het ook niet hoor. Ik lees bijna nooit dat een cpu door klokken stuk ging. En als hij compleet niet meer boot moet je de bios resetten, kan door het batterijtje eruit te halen of door een jumper te gebruiken.
Is het dan niet zo dat hij alles terug zet? en dus uiteindelijk niet meer geklokt is?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 19:30:
[...]

sorry..ik zag hier processor en mobo's staan dusse... :+

[...]

Is het dan niet zo dat hij alles terug zet? en dus uiteindelijk niet meer geklokt is?
ja als je bios reset is hij weer zoals je hem de eerste keer aanzetten , dus niet meer overgeclockt

en als je over de 2.2 Ghz wil zal je toch even het voltage moeten verhogen ( in kleine stappen ) maar LET OP de temperatuur

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 19:33:
[...]

ja als je bios reset is hij weer zoals je hem de eerste keer aanzetten , dus niet meer overgeclockt

en als je over de 2.2 Ghz wil zal je toch even het voltage moeten verhogen ( in kleine stappen ) maar LET OP de temperatuur
Deze cpu kan aan tot ong. 65° dan wordt het gevaarlijk, en hij stond op ong 45°
en waarom de voltage ook dan? om het toch beter te laten werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 19:34:
[...]

Snellere processor heeft meer volt nodig, dus daarom moet je dat verhogen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 19:34:
[...]

hoger voltage = meer stabiliteit maar ook meer warmte en je cpu mag maximaal 85 C worden geloof ik dus

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/search
/faq
/verkeerde forum
/kansloos :/ ->dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1