webcamserver achter server (portmappen)

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16
Oke, ik heb hier dus een netwerk met een server en daarachter een aparte server die zorgt dat live stream beelden op i-net komen (camarades). Alleen nu heb ik dus het grote portmapping verhaal doorgelezen(dus kom daar niet mee aanzetten) daar staat verder nix nuttigs in behalve een aantal poorten van toepassingen die ik niet gebruik, ik heb de portmapper van Analogx gedownload en in werking gezet maar die crasht wanneer het programma opstart, verder heb ik een ander progje gebruikt (ook een portmapping tooltje)(van www.frifra.com) heb ik ingesteld zodat ie van het ip van die server en op bepaalde poort moet luisteren. Maar nog steeds doet ie nix,

Ik snap het niet meer, en ben ten einde raad, kan iemand mij helpen

os op beide systemen: win2000 pro
firewall: zone-alarm

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ten eerste welke verbinding heb je? Server is win2kpro? Wat gebruik je om internet te delen, en je moet uitzoeken welke poorten dat programma'tje gebruikt...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Camerades heeft een FAQ waar dit heel uitgebreid aan bod komt.

• shure-fan
YT-Croc schreef op 05 april 2003 @ 19:41:
Ten eerste welke verbinding heb je? Server is win2kpro? Wat gebruik je om internet te delen, en je moet uitzoeken welke poorten dat programma'tje gebruikt...
Ik heb een kabelverbinding met vast ip
mijn router/firewall/file-server draait op win2000 pro
en de webcamserver draait ook 2000 pro
ik gebruik de software proxy van analogx voor het delen van de verbinding
en dat programma van camarades gebruikt poort 2047

• shure-fan
niemand?? die iets weet

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Heb je die faq al gelezen ?

Van camarades ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Weezer-DC op 06-04-2003 17:28 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat je moet doen is: je firewall nix laten blocken op je poort 2047, omdat jij zelf de stream-server bent, en iedereen die wel kijkuh op jouw server inlogt.
Analogx is geen router overigens.
Zoals je al zegt, de pc die je internet deeld heeft dus ook de webcam. Dat houd in dat je niet hoeft te portmappen, maar gewoon je firewall op die poort moet uitzetten.

Ey!! Macarena \o/

• shure-fan
RaZ schreef op 06 April 2003 @ 17:28:
Wat je moet doen is: je firewall nix laten blocken op je poort 2047, omdat jij zelf de stream-server bent, en iedereen die wel kijkuh op jouw server inlogt.
Analogx is geen router overigens.
Zoals je al zegt, de pc die je internet deeld heeft dus ook de webcam. Dat houd in dat je niet hoeft te portmappen, maar gewoon je firewall op die poort moet uitzetten.
zelfde probleem nog steeds,

Ik heb dus een aparte pc waar ik de software van Camarades op draai en alleen camarades (is een speciale webcam pc) nu kan ik wel gewoon normaal surfen op dat ding via analogx proxy wat op de server staat en die verdeelt het ook over alle pc's in het netwerk.

Nu heb ik dus ook de portmapper van analogx geinstalleert maar ik weet niet hoe ik dat ding moet instellen of gebruiken, maar ik moet dus poort 2047 mappen naar me server. Ik heb het ip van de webcam pc als "trusted" staan bij zonealarm op de server en de portmapper "ge-allowd" dat ie naar buiten mag met de data.

wie o wie kan mij helpen

beide bakken draaien op win2k pro

• shure-fan
iemand??

Pagina: 1