Toon posts:

[C&C Generals] Waarom zo'n lag op lan multiplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel een multiplayer game over een 10mbit lan. Met 2 pc's tegen 3 AI's. We krijgen beide regelmatig een connectionlost schermpje. Dat gaat dan wel weer weg na een tijdje. Maar het spel "hangt" ook voortdurend.

Iemand enig idee hoe ik dingen beter kan instellen? Of is het nie anders?

Verwijderd

Ik doe het spel ook wel s over lan...
En de ervaring leert dat het spel op de snelheid van de sloomste comp. gaat draaien.
En dat kan heeel heeel erg traag zijn. Verder kunnen die connection probs door het gebruik van een router ipv switch komen. Maar dat is niet echt vanzelfsprekend.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

* White Dust in de richting van SPV

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het lijkt er idd op alsof de sloomste PC de rest mee vertraagd, op mijn laatste LAN lag er een lekker snel netwerk, maar nog altijd timeouts... toen we stopten met spelen op de sloomste machine (1 GHz, de rest was stukken sneller, richting de 2GHz/2000+), liep het voorzover ik weet probleemloos.

Verwijderd

Rafe schreef op 06 april 2003 @ 01:25:
Het lijkt er idd op alsof de sloomste PC de rest mee vertraagd.
Probeer dan eens een langame te maken met de 2 snelste PC's kijken of ie dan wel sneller draait.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 19:06:
...Verder kunnen die connection probs door het gebruik van een router ipv switch komen. Maar dat is niet echt vanzelfsprekend.
We speelden het spel idd over een WiFi netwerk. Mijn PC was zowel aangesloten op een utp netwerk als het wifi netwerk. Door een verkeerder instelling werden alle pakketjes eerst naar me adsl router gestuurd, ipv meteen naar me USB-wifi ding. Na dit opgelost te hebben ging het al een stuk beter.

Langzaamste PC is een AMD 1800+ met 512MB. De rest is allemaal sneller. Dus daar kan het nie aanliggen.

Verwijderd

Speel het spel eens zonder AI. Dat scheelt misschien ook nog wel een stuk.

Verwijderd

ik heb daar niks problemen mee

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 03:29:
ik heb daar niks problemen mee
En de topicstarter ook niet meer:
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 12:09:
[...]

Door een verkeerder instelling werden alle pakketjes eerst naar me adsl router gestuurd, ipv meteen naar me USB-wifi ding. Na dit opgelost te hebben ging het al een stuk beter.
;)

The devil is in the details.

Pagina: 1