Toon posts:

Problemen met EP8RDA onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon op Google en via de search van GOT verbazingwekkend weinig vinden over mijn probleem met een Epox 8RDA moederbord. Ik heb het moederbord ingebouwd in een PC en een AMD 2000+, 256 MB geheugen en een nVidia GeForce MX440 ingebouwd. Ik blijf echter met hetzelfde probleem zitten: de AGP to PCI host bridge heeft niet genoeg resources, waardoor de weergave van het beeld ontzettend brak is. Ik weet dat ik van een nForce-bord niet al te veel hoef te verwachten, maar ik krijg dit probleem met geen mogelijkheid opgelost.

Wat ik al heb gedaan:
nForce drivers geinstalleerd
BIOS geupdate
SP1 geinstalleerd
Moederbord vervangen door een andere 8RDA
Andere videokaart geprobeerd
Basale opstelling gebruikt, alleen moederbord, geheugen, processor en harde schijf
In de BIOS alle resource-gebruikende dingen uitgezet, zoals onboard audio, USB, etc.

Heeft iemand nog leuke ideeen? Ik ben ten einde raad.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 10:26

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb zowel de nForce drivers die bij het bord waren geleverd, de drivers die werden aangeboden op de website van Epox en de drivers van de nVidia website geprobeerd. Geen van allen lostten iets op.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 18:56:
Ik weet dat ik van een nForce-bord niet al te veel hoef te verwachten, maar ik krijg dit probleem met geen mogelijkheid opgelost.
hoe bedoel je dat dan denk je dat het mobo suckt?... :|

Verwijderd

Topicstarter
noujah... ik hoor over Asus-moederborden met Intel-chipsets betere verhalen dan over Epox-moederborden met nForce 2-chipsets. Desalniettemin verwacht ik wel dat het moederbord het gewoon doet, zeker met de niet al te exotische hardware die ik gebruik. Maar als ik je met mijn stelling heb gekrenkt zal ik mijn ongelukkige bewoordingen terugnemen :).

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35
Nou ik vind bepaalde dingen heel fijn aan epox...

- 2 jaar garantie
- je kan nieuwe biosen bestellen
- ze zijn nie duur
- goeie kwaliteit

(heb pas mijn 8k3a+ weg gedaan voor een 8rda+)

En dit moederbordje bevalt me prima.... eigenlijk maar das mijn mening :P

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt voor de argumenten, maar ver kom ik er niet mee. Dit is de eerste keer dat ik een Epox-bord koop, maar plezier heb ik er nog niet van gehad (hij is niet voor mezelf, maar dat doet er niet toe; eigenlijk maakt dat het alleen maar irritanter, aangezien die persoon erop zit te wachten en mijn authoriteit zo ernstig gekrekt wordt :P). Ik ga nog maar een beetje klooien. Ik heb gehoord dat nForce-borden erg strikt zijn in het type geheugen dat men gebruikt... kan iemand daar meer over zeggen?
Pagina: 1