Promise RAID; NTFS ??

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ben geen Linux-expert, maar heb de laatste tijd wat meer gestoeid met Mandrake, Redhat en Gentoo.

Het valt me op dat RedHat een aantal dingen niet ondersteunt, voorzover ik kan nagaan:

- NTFS-partities
- Promise Fasttrak hardware RAID (PDC 20276/376)

Beide worden door Gentoo wel ondersteund, en Mandrake ondersteunt wel NTFS, volgens mij.

Iemand andere ervaringen of suggesties?

B.v.d.,

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Dat NTFS-partities niet ondersteund worden heeft een rede. De NTFS-support van de kernel is namelijk beperkt tot alleen-lezen. Het schrijven naar NTFS kán, maar resulteert normaal gezien in een halfverwoeste NTFS-partitie. Hierdoor wordt NTFS-support in dus niet meegeleverd. Je kan dit overigens zelf wel toevoegen door handmatig je kernel te compileren met NTFS support. Hoe je dit doet kan je vast op honderden sites met google vinden.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

NTFS: lezen is 'veilig', schrijven is echter niet aan te raden (ivm data-corruption). Support kun je in de kernel of als module bakken.

Promise RAID: ook deze kun je direct in de kernel bakken of als module voor support van deze raid-controller (ik heb t ook @ Gentoo :))

Verwijderd

Voor zover ik weet levert Promise wel sourcecodes voor drivers. Dan kan het (met enige moeite) wel werken..

Verwijderd

Mja, wat kun je hier anders van zeggen als dat dit allemaal wel te realiseren valt als je een eigen kernel bakt, onafhankelijk van de distro die je kiest.
NTFS: zitten aan schrijven grote nadelen, corruptie is bijna automatisch
Promise RAID: biedt t.o.v. software RAID eigenlijk geen voordelen.

Maar over beide onderwerpen is genoeg te vinden op GoT en de topicstart nodigt ook niet echt uit tot een goede discussie. Daarom sluit ik deze .

Dit topic is gesloten.