[winXPhome] Krijg popup niet weg

Pagina: 1
Acties:

• Pat!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 14:35

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Al sinds enige tijd krijg ik een popup-venster die zich bij het opstarten van XP laadt niet weg. Het betreft hier een zg. programma die ik zou willen hebben...NOT dus...

Check dit plaatje ff: http://www.pleij.net/meerburg/starr.jpg

Ik heb natuurlijk al gezocht op de site van deze mensjes, maar wat zij voorstellen (een zoektocht naar een op mijn hardeschijf niet bestaande file) werkt niet. Ook in de regedit is geen "Starr PC" te vinden. Spyware removals herkennen dit niet als spyware, is niet te vinden in "Software" van XP,

Zwaar irritant dus...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk eens met msconfig of je iets in je startup kunt vinden wat dit schermpje veroorzaakt.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Installeer regcleaner 4,3 even, die laat ook geinstalleerde software zien, die in je systeem zit weggevlochten, grote kans dat je hem daarmee wel wegkrijgt.

Suc6

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Ga het even proberen...uh SH007 de msconfig geeft ook niets prijs...

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Noop ook Regedit vind nix...of eigenlijk vind ik niets, want ik weet de "echte" naam van dat progje dus niet. Dus tussen die honderden namen vind ik nix... :-(

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26
En vindt Ad-Aware niks ?? :?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Pat! schreef op 05 april 2003 @ 18:49:
Noop ook Regedit vind nix...of eigenlijk vind ik niets, want ik weet de "echte" naam van dat progje dus niet. Dus tussen die honderden namen vind ik nix... :-(
Als je nou volgende keer weer dat window krijgt, kijk dan ff in je taskmanager of je daar een vreemde naam ziet staan, die naam voer je dan in onder zoeken (start) en laat hem dan op alle hds kijken, ook met de verborgen zoekfunctie aan.

Waarschijnlijk vind je dan ook de map waar het bestand in staat. En dan mag je hem fijn deleten ;)

Als het goed is is het leed dan verdwenen.

Verwijderd

regedit...
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run
HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\run

Hier worden apps gestart die niet via de startup in het start menu gaan...
Kijk daar eens tussen...
(Post desnoods even wat er allemaal staat)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Van hun site:
Q1: If people know STARR is installed, can they circumvent or manipulate the software without me knowing?

A: STARR has many security features to prevent this: When installed invisibly, STARR does not show up as an icon, does not appear in the Windows system tray, does not appear in Windows Programs, does not show up in the Windows task list, cannot be uninstalled without the STARR Commander password which you can specify, and STARR does not slow down the operation of the computer it is recording.
Probeer eens met system restore terug te gaan in de tijd naar een datum van voordat je dit probleem had...

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 05-04-2003 20:38 ]

Systeem Specs

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Na al de opties geprobeerd te hebben nog steeds dat irritante venster bij het opstarten. Ik vind het gewoon een zwaar irritant idee dat er iets op mijn systeem zit waar ik niet om heb gevraagt en wat ik vervolgens ook niet weg krijg...

Drunkfux: no way dat ik een system restore doe want dan ben ik werk en downlds kwijt van maanden terug. Wel is het stukje dat je erbij deed veelzeggend. "Wat een eikels het zijn... die Starr-guys..."

Verwijderd

Wat staat er allemaal onder die registry keys?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik had ook zo'n probleem. Mijn zusje had iets geinstalleerd en ik kreeg telkens popup's van die zooi.

Ad aware, regcleaner, system restore niks hielp uiteindelijk maar compleet nieuwe installatie gedaan want echt niks hielp.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

kijk een in je registery onder de key EXEFILE kijk eens wat daar tussen staat Je kan ook even zoeken bij symantec wat de echte waarde daarvan zou moeten zijn.

Meh ...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Euhhmmmm... Pat! (topicstarter), heb je dit nu al geprobeert? Ik denk toch echt dat je probleem hiermee is opgelost...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Ok voor de registry keys check deze pics even: http://www.pleij.net/meerburg/regedit1.jpg
en http://www.pleij.net/meerburg/regedit2.jpg

En ja ! Ik heb de laatste versie van Ad-Aware er overheen laten gaan. Moeilijk ding dit..

• Han
  • Niet online

Han

En niks gevonden met ad-aware? Mocht je iets hebben verwijderd dan kan het nog in het geheugen zitten. Pas na een herstart zal het helemaal verwijderd zijn.

[ Voor 158% gewijzigd door Han op 07-04-2003 12:32 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

en als je zoekt op iopus?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

geef de eerste 10 regels van je win.ini en je system.ini eens....

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Han
  • Niet online

Han

De topicstarter heeft gewoon een password & keylogger op z'n systeem staan. Namelijk IOpus, zoals al eerder hier opgemerkt. Deze is gewoon via het software tabblad in het configuratiescherm te verwijderen, zorg er wel voor dat je als administrator bent ingelogt of poweruser bent. Mocht de uninstaller er niet (meer) tussenstaan dan dien je het volgende te doen:
Q4. I need to remove STARR from my PC but deleted the uninstaller already.

A: Reinstall STARR. Then uninstall with the standard uninstall function: To uninstall open STARR Commander, click on the SETTINGS tab strip, click Uninstall (Home Edition) or click the "Advanced Installation" button and then the "Uninstall" button (PRO Edition)

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Probleem is dat ik die Starr zogenaamd in de invisible-mode zou geinstalleerd hebben. Heb nu wel de normale gedownload en vervolgens de uninstall gedaan die meekwam; maar dat haalt die andere dus ook niet weg :-( :-(

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
PestPatrol zou hem volgens de site weghalen... kga het ff proberen. Bij geen nieuws goed nieuws...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Pat! schreef op 11 April 2003 @ 11:00:
PestPatrol zou hem volgens de site weghalen... kga het ff proberen. Bij geen nieuws goed nieuws...
DeMoN schreef op 07 April 2003 @ 13:03:
geef de eerste 10 regels van je win.ini en je system.ini eens....

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Win.ini:

; for 16-bit app support
[fonts]
[extensions]
[mci extensions]
[files]
[Mail]
MAPI=1
CMC=1
CMCDLLNAME=mapi.dll
CMCDLLNAME32=mapi32.dll

System.ini:

; for 16-bit app support
[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv
[mci]
[driver32]
[network]
Bios=29381205
[ScreenTime]
Password Value=0
previousProjectorProcessID=1236
[BOOT]
scrnsave.exe=C:\WINDOWS\System32\LEVEND~1.SCR

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Probeer anders Spybot Search & Destroy. Over het algemeen vindt die meer dan AdAware:
http://www.vollversion.de...rogrammtitel.php4?id=1398

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Pat! schreef op 11 April 2003 @ 15:02:
Win.ini:

; for 16-bit app support
[fonts]
[extensions]
[mci extensions]
[files]
[Mail]
MAPI=1
CMC=1
CMCDLLNAME=mapi.dll
CMCDLLNAME32=mapi32.dll

System.ini:

; for 16-bit app support
[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv
[mci]
[driver32]
[network]
Bios=29381205
[ScreenTime]
Password Value=0
previousProjectorProcessID=1236
[BOOT]
scrnsave.exe=C:\WINDOWS\System32\LEVEND~1.SCR
Kijk, daar onderaan in je system.ini staat dat het bestand scrnsave.exe wordt geladen bij de boot.

Staan er nog meer rare gevallen onder die boot? Deze scrnsave.exe zal wel echt een programma zijn dat jij niet gebruikt, maar is het jou echter totaal onbekend dan zou ik die regel eruit gooien.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

zou het ook een service kunnen zijn?

wat je ook kan proberen: als je nou es het progje regged met een key of serial. mischien zou je dan kunnen zien welke bestanden hij veranderd, of mischien kan je em er zelfs afhalen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 23:47
Misschien een beetje domme opmerking hoor. Maar heb je al een X op de help knop gedrukt van die pop-up? Ander moet je even naar de site gaan van het proggie.

Ik had pas ook zoiets. Toen keek in in de help file en daar stond Un-install. Toen moest ik van die cijfers invoeren (Die erboven stonden, tegen scripts) en hij ging gewoon de-installen.

Heb je al gekeken in je Software lijst? Het moet volgens mij gewoon iets zijn wat je zelf een X hebt geinstalleerd en nu is verlopen.

Suc6 ermee.

(Als ik iest zeg wat al genoemt is sorry. kHeb namelijk niet het hele topic gelezen)

[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 11-04-2003 15:37 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

no way dat ik een system restore doe want dan ben ik werk en downlds kwijt van maanden terug.
Dit is niet correct. Een system restore delete geen files die je gedownload hebt of documenten die je aangemaakt hebt. Het 'verwijdert' wel programma's die sindsdien zijn geinstalleerd, daar het de registry terugdraait, en ook systeem files restored die sindsdien zijn vervangen/ge-update.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
noop, ik heb hem verwijderd; mocht niet baten..

kga nu voor de Spybot...

de derde "removal"...

later meer...

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is niet correct. Een system restore delete geen files die je gedownload hebt of documenten die je aangemaakt hebt. Het 'verwijdert' wel programma's die sindsdien zijn geinstalleerd, daar het de registry terugdraait, en ook systeem files restored die sindsdien zijn vervangen/ge-update.
--------------------------------------------------------------------------------

Dit is ook niet wat ik wil bereiken, installeer nogal veel namelijk...

Verwijderd

Ik heb 'm net ff gedownload, er zit een bestandje wsys.exe in ! (ze staan ook in het register)
mik deze maar eens weg

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Noop mag ook niet werken... Dat ding WIL gewoon niet weg...

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:08

jasjenl

Liab A Tymo

Als je met de taskmanager kijkt, zie je 'm dan bij Applications staan? Zo ja, klik dan daar eens met de rechter knop op de task en kies 'go to process'. Dan zou je in het processes tabblad de executable moeten zien staan die bij het window hoort.

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Error423, de wsys.exe deed inderdaad the trick... Sorry voor de late response.

The motherfucker is gone !!!

tnx all

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had precies diezelfde popup.
Ik heb ze toen gewoon ff een mailtje gestuurd, en ze stuurden me een link waar ik de fix kon vinden(en die werkte bij mij ook).
Ze konden me toen ook vertellen dat het van een xvid codec van kazaa kwam.
Pagina: 1