[winxp] kan diskette niet lezen onder dos wel

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00
mijn vriendin heeft een nieuwe computer (hp pavilion 724 ) en hier staat xp home op. Het volgende wij willen een diskette lezen, maar er wordt gevraagd of we hem willen formateren. Op de diskette staan belangrijke gegevens, dus hij is al geformateerd op de oude computer. xp ziet hem niet, ik boot de pc met win98 instal cd, en hierop kan hij de diskette wel inlezen. Op de diskette staan lange bestandsnamen en die wil ik behouden. Hoe kan ik dit oplossen zonder de gegevens kwijt te raken? kortom origineel houden.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

hoe het komt weet ik ook niet, maar om die gegevens te redden kopieer je ze gewoon even onder dos voor 9x (ivm de lange bestandsnamen) naar de hd.

werken andere diskettes wel in windows xp?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kopieer eens vanuit 98/DOS naar je HD (mits FAT), volgens mij worden dan de lange bestandsnamen gewoon behouden.

Maar het belangrijkste is dat je de spullen nog kan lezen. Dus kan je desnoods nog ff een andere pc zoeken met bv 98 en daar de spullen op kopieren.

Verwijderd

daz waar ook ja. of anders ff ntfs for dos downen.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
http://www.odi.ch/prog/lfn/lfn.zip
een freeware programma om de longfilenames te behouden tijdens het kopiëren in MS-DOS
wel moeilijke syntaxis:

md c:\jouwmap
lcopy a:\* c:\jouwmap\ /A /S (let op * en\ )

[ Voor 29% gewijzigd door ajouin op 05-04-2003 19:59 ]