[PHP] Tabel (Excel-achtig)

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 14:25
Ik wil graag een grote tabel maken waarin je gegevens kan invoeren (soort van Excel online, alleen dan simpeler). Je moet eerst inloggen voordat je data kunt zien/wijzigen/invoeren. Ik heb niet enorm veel ervaring met php en mysql, maar ik weet er wel wat vanaf. Ik heb geprobeerd hier iets voor te zoeken met google (source code), en ook naar deze 'database' als een 'programmaatje' waarbij je wat instellingen moet invullen en klaar ben je (ala php-nuke).

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik weet dat het allemaal een beetje vaag is... Sorry daarvoor :|

Verwijderd

Een beetje vaag? Het is hartstikke vaag :D

Wat is de relatie tussen php-nuke en excel? Om wat voor data gaat het? Je wilt een kant en klaar programma?

Excel heeft overigens ook een ActiveX control... ik weet niet wat de mogelijkheden ervan zijn, maar misschien is het interessant :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Klinkt toch een beetje als:
Kan iemand even ...?
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.

Script requests
Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.
Kortom: wat heb je zelf al bedacht en/of gemaakt? Wat voor problemen stuit je op?
Wij zijn hier niet om je de hele oplossing voor te kauwen, en ja; zelf dingen opzoeken kost tijd, maar daar leer je ook het meeste van. Niemand is in 1 dag opeens volleerd webdesigner.

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 05-04-2003 18:08 ]

Intentionally left blank

• Zekas
Ik wil niet de Excel ActiveX control, want daar heb je Excel voor nodig. Het gaat om een database waar ik gegevens van mensen in kan vullen, en het moet ongeveer de layout hebben van een Excel document. PHP-Nuke is gewoon een voorbeeld van zo'n kant-en-klaar geval :) (En dat zou natuurlijk het makkelijkst zijn)

• Zekas
Crisp. ik wil weten of er zo'n kant-en-klaar 'programma' voor is, of dat iemand toevallig voor iets soortgelijks de source code heeft gevonden op internet. Het is niet mijn bedoeling om jullie dat allemaal voor me te laten schrijven, lol :) Was wel handig geweest :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nikser schreef op 05 april 2003 @ 18:10:
Crisp. ik wil weten of er zo'n kant-en-klaar 'programma' voor is, of dat iemand toevallig voor iets soortgelijks de source code heeft gevonden op internet. Het is niet mijn bedoeling om jullie dat allemaal voor me te laten schrijven, lol :) Was wel handig geweest :P
Kijk dan bijvoorbeeld eens op http://www.hotscripts.com/ of soortgelijke sites; veel effectiever dan bv google :)

Intentionally left blank

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, men neme de ingrediënten:

1) een formulier met:
hoeveel rijen wilt u? [ ... ]
hoeveel kolommen wilt u? [ ... ]
wilt u getallen, getallen én tekst, of tekst invoeren? (kolom/rijtitels niet meegerekend)

*klik door*

2) de tabel verschijnt voor je neus.
Het lijkt me het handigst als je met PHP gewoon alle inputvelden automatisch
genereert, met de methode A1,A2, A3 enzo.

Je pleurt er een tabel neer, fixt er een lichtgrijze border van 1px aan bij elke cel, en de inputvakjes maak je met css flatstyle.

Nu moet je de velden invullen, dat moet dus de gebruiker doen. Moeten alle velden ingevoerd worden? Moet je een controle inbouwen dat een user niet stiekem tekst in een numeriek vak zet (want daar is later bij het kunnen rekenen met die vakjes weer onderscheid in)

Echte complexe berekeningen zul je er niet mee kunnen maken, maar zet onderaan een soort van mogelijkheid per keer, om een berekening tussen 2 vakjes uit te kunnen laten voeren. Zo van:

Geef de [SOM] tussen [A][1] en [B][4] [ Klik voor uitkomst ] - Antwoord komt in cel [A][5]

En dat je dan dat laat herhalen tot de gebruiker al zijn berekeningen heeft uitgevoerd...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Zekas
Thnx Dark Blue, maar kijk, daarvoor heb ik weer niet genoeg kennis van PHP. EN ik heb geen tijd om eerst een expert in PHP te worden. Daarom zou zo'n kant-en-klaar ding wel enorm handig zijn. Het hoeft trouwens niet persé in PHP te zijn, ASP mag ook, maar daar weet ik nog minder vanaf

EDIT: Er hoeven trouwens geen berekeningen mee gemaakt te worden

[ Voor 12% gewijzigd door Zekas op 05-04-2003 18:34 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, het is al gezegd, maar dit valt dus inderdaad in de categorie 'kan iemand even' cq 'scriptrequest'. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.