[laptop] pcmcia problems (netwerkkaart)

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
ik heb een probleem met de toshiba laptop van mn moeder er zit een 133 mhz pI in en 32 mb ram.

Ik heb een nieuwe 10/100mbit pcmcia netwerkkaart en op de laptop zit win98 engels met de laptop opties geinstalled.

als ik de pcmcia metwerkkaart in de laptop druk vind ie in het begin wel "iets" in windows maar iets in de vorm van een netwerkkaart vind ie niet hij installeerd dan automatisch: "PCIC or compatible pcmcia controller" als ik de driver van de installatie diskette wil doen dan zegt ie dat het nieuweste driver is al geinstalleerd terwijl ie niet eens iets in de vorm van een netwerkkaart ziet

Bij "Control Panel" --> "pc card pcmcia" --> "socket status" staat:

socket 1: emty
socket 2: emty

en de lampjes branden ook niet
van de pcmcia netwerkkaart

hoe los ik dit op

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

Staat ook ergens in de FAQ volgens mij. Die netwerkkaart van je is cardbus/32bit en die laptop ondersteund dat niet (te oud). Oplossing : tik ergens een 16bits 10mbit kaartje op de kop.

Hoe het precies zit met 32bit en cardbus is mij ook nog niet 100% duidelijk, maar wel bekend is dat het beide niet werkt met oudere laptops.

edit:

Kan het nergens vinden in de FAQ. Misschien staat het er toch niet in 8)7

[edit2]
Maar het was _wel_ met de search te vinden. niet alle PCMCIA kaarten zijn hetzelfde :?
[/edit2]

[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 05-04-2003 18:02 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Dan heb je een 32 bits kaartje :)
Een Cardbus is te vergelijken met een PCI slot, een PCMCIA met een ISA slot. Cardbus gebruikt 2 bus controllers en PCMCIA maar 1.

En waarschijnlijk heb je net die netwerkkaart opgeblazen omdat Cardbus op 3,3 V werkt en PCMCIA op 5 volt.

Verwijderd

lijkt me geen pcmcia/cardbus conflict, want een cardbus kaartje heeft van die bolletjes, en dan zou hij er nooit helemaal in passen. en aangezien windows wel iets herkent.

• mr_niceguy
hmm shit ik snap dr niks meer van nu... het kaartje paste er tog redelijk makkelijk in :D

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 16:30
ik denk dat je direct als je de eerste keer de kaart erin steekt dat je dan de drivers vanaf diskette moet installeren, anders werkt het niet, dus beste optie nu is om de kaart nu te verwijderen in apparaatbeheer en dan opnieuw op testarten met de kaart erin en dan gelijk de drivers vanaf de diskette laten installeren en als het goed is doet hij het dan wel. suc6

• mr_niceguy
het is me nog steeds niet gelukt...

kan het ook gewoon zijn dat het netwerkkaartje kapot is?
want omdat de lichtjes niet branden...
Pagina: 1