2 geluidskaarten op 1 surround set

Pagina: 1
Acties:

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:56
Beste mensen,

Ik heb al gezocht, maar kon nix vinden (kan zijn dat ik verkeerde trefwoorden heb gebruikt, maar k heb veel geprobeert!!!)

Ik heb laatst die 5.1 speakerset van de Aldi gekocht en ga overmorgen een Creative SB Live Player 5.1 halen.

Alleen nu heb ik het probleem dat ik meerdere pc's heb.
Ik heb een Linux Red Hat 8.0 server, die ik atm ook als mp3 player gebruik (MP3Blaster).
En dan heb ik deze pc (Hercules Muse XL soundcard) die ik vooral gebruik om te msn-en/irc-en/surfen/programmeren, maar af en toe ook om te gamen en in de toekomst misschien om films mee te kijken.

In eerste instantie had ik gedacht om de surround set op mn server aan te sluiten.
Maar toen dacht ik dat het bij games en films natuurlijk ook cool is om surround geluid te hebben.

Ik zou dan dus mn geluidsset op deze pc aan kunnen sluiten en gewoon met winamp af te spelen. Alleen kan k dan alleen muziek draaien als deze pc aan staat. En server staat 24/7 aan ;)

Dus zou ut mooi zijn als ik beide pc's op dezelfde surround set aan te sluiten ;)

Een nadeel is dat die Muse XL alleen een front en rear output heeft en geen sub/c .
En zon 5.1 kaartje is ook weer 40 euro en dat heb ik dr atm niet voor over ;)

Met een msn maat van me kwamen we tot de conclusie dat ik het beste zoiets kan maken, al waren we in eerste instantie uitgegaan van gewoon 2 boxen, dus heb ik hem ff aangepast naar mijn situatie:
Afbeeldingslocatie: http://coldworld.dynu.com/pics/geluid.jpg

Nu vraag ik me dus af:
- Wat vinden jullie hiervan?
- Geeft het geen probleem dat die sub/c maar 1 input heeft en die andere 2?
- Zijn er nog andere (betere) manieren om dit te doen?
- Opmerking/tips zijn altijd welkom :)

Grtz. Cold45

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:02
kan je er niet eentje digitaal aansluiten en de andere analoog? (ik ken dat aldi setje niet)

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:56
neej is niet mogelijk