Toon posts:

[flash mx] scroll pane stoppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben in falsh mx een pagina an het maken en daarin heb ik een verticale scrollbar gebouwd voor tumbnails deze scrollbar begint te rollen wanneer je heb raakt, en hoe verder van het middelpunt af hoe sneller hij rolt. nu is mijn probleem dat hij niet stopt met scrollen wanneer het laatste plaatje in het veld verschijnt... iemand een oplossing?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
euh aangezien een scrollbar toch niet automatisch scrolled zul je dat vast met AS hebt gedaan en daar ligt het probleem me dunkt - posten dus...

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt.... dan hier de codes:
van de "scrollbar"

on (rollOver)

{

{
center = Stage.height/2;
_root.thumbnails_mc.onEnterFrame = function() {
reelSpeed = (_ymouse-center)/20;
_root.thumbnails_mc._y +=reelSpeed;

}
}
}

on (rollOut) {
center = Stage.height/2;
_root.thumbnails_mc.onEnterFrame = function() {
reelSpeed = 0;
_root.thumbnails_mc._y +=reelSpeed;
}
}

weet niet of je hier genoeg aan hebt.. maar dan hoor ik het wel hoop ik thx anyway

• hobbit_be
ok - je bedoelde dus geen component scrollbar blijkbaar :) ik neem aan dat je scrollbar exact even hoog is als je 'stage' :)

wel dan moet je toch alleen effe checken of je _root.thumbnails_mc._y in een beperkte range blijft?

if (_y < 0) _y = 0
if (_y > (_heigth - stageheigth)) _y = _height-stageheight.

let wel dat je voor zo'n zaken wel je registratie punt in top left zet... (van je thumbs_mc dus).

en waarom heb je in GODS NAME een fucntie op je roll out die NIETS doet????

doe gewoon een thumbs.onEnterframe = null;

ik zwijg over de hele opzet omdat ik anders niet heel zou laten van je code maar om jouw probleem moet je dus gewoon effe checken he?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken of het werkt maar ben benieuwd over hoe jij de opzet zou maken?

Verwijderd

Topicstarter
en waarom heb je in GODS NAME een fucntie op je roll out die NIETS doet????

doe gewoon een thumbs.onEnterframe = null;

dat heb ik omdat het anders niet soepel loopt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 20:03 ]

• hobbit_be
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 20:02:
dat heb ik omdat het anders niet soepel loopt
nou dan lijkt het me of er ergens anders nog wat misloopt - dat laatste deel doet niets dus MX gaat er ook niets mee doen behalve helemaal uitvoeren.

Ik raad aan nooit met onEnterFrame te werken, nooit iets van code in een MC te zetten (behalve redirecting code). als het goed moet gebruik je Timer objecten (voor eender welke animatie) en zet je alle code in 1 ".as" file. (download Scite Editor)

Mischien niet nodig voor je projectje maar je kunt het ineens goed leren...
Pagina: 1