Coolriver watercooling for CPU, GPU en NB

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers, ik zit al een tijdje te kijken naar de Aquarius II+ waterkoeling, maar zat ermee in mijn maag dat dan mijn NB en VGA nog steeds @ fans zaten, dus nog steeds meer herrie.

Ik weet dat een echte tweaker (respect _/-\o_ ) het zelf in elkaar zet, maar daar heb ik geen geld voor (aparte Eheim pomp, super blokjes, gave radiator en reservoir, ik droom er ook wel van :P ... maar mijn portomonnee niet). Ik zag toen de:

" (RECOM) Coolriver watercooling "

Voor AMD en Intel platforms ...

Reviews heb ik tevergeefs gezocht, wel wat plaatjes en hij zag er beetje apart uit met blauwe en groene kleurtjes :P ...

Mijn budget = 200 euro en ik ZOU graag alles in 1 medium case willen proppen :) ... wat wordt er van dit setje gevonden :? Of toch voor de TT gaan ?

Of zeggen jullie: "200 euro, daar kan je veel leukere dingen meedoen >:) ! "

Thnx in advance O-)

De meeste mensen deugen!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-02 17:39
Nou ik denk iig dat je voor 200 euro wel een hele mooie set in elkaar kan zetten, maar dat zul je zometeen ook wel van anderen te horen krijgen. Ik moet nu weg :p
In ieder geval moet je wel goeie blokjes kopen. :p of laat er uitfrezen door iemand die beschikking heeft tot zo'n apparaat. (uni of hbo?)

Wat ik wil zeggen is:
Radiator Nieuw: 60-100 euro/ autoschroothandel: 10-20 euro
Pomp, bij waterkoeling spec. ?? euro, bij aquariazaak .. veel minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Shaflic op 05-04-2003 17:02 ]

Verwijderd

marzzman schreef op 05 April 2003 @ 16:46:
...
Reviews heb ik tevergeefs gezocht,
...
Gek ik vind wel vanalles ;)

klikt u maar]
of ff hiero klikken

( Ik had het setje al gezien en al ff wat opgezocht )

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een kennis met Coolriver spulletjes en ik vond het er een beetje amateuristisch uitzien.

Je kan dan beter doorsparen voo reen mooi Nextcool setje ;) van 300euro.

Verwijderd

Ik heb hier de poseidon WC set, dan heb je een pomp, een mooi reservoir, goede slangen, een simpel (maar best goed) waterblok en een kleine radiator.

Van Koolance hebben ze kleine northbridge koelers die perfect op een Geforce of Radeon kunnen en ook prima je bridges koud houden.

Omdat het radje van de Poseidon niet echt groot is kan je goed een Maxxpert radje erbij pakken voor weinig geld.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Heb zelf nog zo'n setje thuis liggen. Heb 'm net een paar weken gebruikt, maar 't beviel me toch nog niet zo heel erg. De koelprestaties vielen me erg tegen. Mijn proc werd rond de 46 graden op een snelheid van 2340 Mhz. Met m'n luchtkoeling kon ik deze snelheid echter niet halen, maar eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht

Verder vond ik het ook niet echt leuk dat deze set al helemaal in elkaar zat. Het leukste blijft toch nog steeds dat je alle onderdelen los een een doosje krijgt en deze zelf in elkaar knutselt, zodat je zelf kan kiezen of je NB koeler en / of VGA koeler gebruikt.
Een ander ding wat me tegen viel is dat voor de CPU een mooie klem werd meegeleverd, maar om deze vast te zetten, maar voor de koelblokjes die op de NB en VGA gaan is helemaal niets bijgeleverd. Ik heb nog ff geprobeerd om het met wat draadjes vast te zetten, maar dat was ook geen geweldige oplossing. Eigenlijk zou je dan met thermal adhesive aan de slag moeten gaan, maar als het eenmaal vastgelijmd is komt het erg moeilijk weer los.

Na een paar weken heb ik dan ook besloten een ander setje te gaan halen. Namelijk een Innovatec setje. Het valt meteen op dat het blok op de CPU een stuk groter is en beter door de manier waarop het in elkaar zit, spiraal aan de binnenkant. Dit geld ook voor de blokjes die ik erbij gehaald heb voor de NB, VGA en HDD. Verder heb ik de indruk dat het pompje een stuk beter is van m'n innovatec setje (is een Eheim 1046, 300L/m pompje) en de radiotor is een stuk beter, ongeveer 2x zoveel koelribben als bij m'n coolriver setje.

Zie linkje onderin voor specs en plaatjes

Een vergelijking met de aquarius 2 kan ik zelf niet maken, aangezien ik daar geen ervaringen mee heb, alleen de reviews gelezen, maar het lijkt me het verstandigst als je zelf wat onderdelen bij elkaar gaat zoeken, dan kun je al een aardig eind komen met 200 Euro

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
als je 200 euro te gebruiken hebt ,

zou ik effe een mooi setje in elkaar zetten met 1 of 2 blokjes(dangerdanof Nextcool)
www.xxlcases.nl

moet je lukken succes !!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thnx mannen, ik ga voor de zelfbouw set, ik heb er serieus echt zin in :P --> lekker prutsen met geld (altijd leuk om iets binnen je budget te proppen, geloof me, is leuker dan dat je alles zomaar kan kopen :) !!! ) en die onderdelen...

Ik ga dat grote WC topic maar eens bijhouden !!! :) thnx

De meeste mensen deugen!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ok, dan kan deze weer dicht..
Toch meer iets voor de grote watercooling topics..

Ervaringen kun je daar ook kwijt :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.