Toon posts:

Harddisk videorecorder JVC is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan deze :
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/hm-hds1.jpg

of deze:

Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/hm-hds4e.jpg

Harddisk videorecorder te kopen.

Spec's laatste :
Hard Disk Recorder met 80 GB capaciteit voor ongeveer:
DV stand (25 Mbps) opnameduur 6 uur
SP stand (8,6 Mbps) opnameduur 20 uur
LP stand (6,1 Mbps) opnameduur 28 uur
EP stand (3,1 Mbps) opnameduur 56 uur
SEP stand (2,1 Mbps) opnameduur 80 uur
Super-VHS High Resolution en Super-VHS ET Recording (S-VHS/VHS)
Directe DV montage (HDD)
DV→MPEG-2 montage met compressie (HDD)
Montage met playlist (HDD→DV, HDD→S-VHS/VHS)
Gemakkelijk kopiëren (HDD→S-VHS/VHS)
Live Memory (HDD) & Live Memory kopiëren (HDD→S-VHS/VHS)
RetroActive opnamen (HDD)
Opdelen van opnames (HDD)
Gelijktijdig opnemen en weergeven (HDD)
Index Picture Navigation (HDD en S-VHS/VHS)
Help functie en nieuwe GUI
1,5x TimeSave weergave met geluid (HDD)
Instant Replay, Quick Skip, Live Slow (HDD)
Vliegende wiskop (S-VHS/VHS), Audio Dubbing (HDD)
Hi-Fi VHS stereo met NICAM/A2 (S-VHS/VHS)
Linear PCM Stereo of MPEG-2 Stereo (HDD)
i.Link ingang/uitgang
Betrouwbare tijdklokopnames (ShowView Deluxe, Rec Link (HDD), GUI Express Programming)
Advanced Jog (S-VHS/VHS)
ANDERE FEATURES

Gemakkelijke opname en weergave

NTSC weergave op PAL TV met Hi-Fi audio (S-VHS/VHS)
T-V Link
Auto PDC/VPS (S-VHS/VHS)
Auto SP/LP geprogrammeerd opnemen (S-VHS/VHS)
Tijdklok: 1 jaar, 16 programma’s
Regelbare zoeksnelheid
Index Search (S-VHS/VHS)
Skip Search en Shuttle Search
Fine Still en Frame Advance
Kwaliteit en gemak

B.E.S.T. Picture System (S-VHS/VHS)
Super DA-4 Head System (S-VHS/VHS)
Picture Control (S-VHS/VHS)
Plug & Play
99-kanaal Frequency Synthesised B/G, D/K Tuner met Hyperband
AV ingangen op het front (S-VHS/VHS)
Twee SCART connectors (S-VHS/VHS)
Programmeer waarschuwingen
Power Save Mode
On-Screen menu’s: keuze uit 10 talen
10 minuten voedings backup

Iemand ervaringen ?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier staat één review en store-ratings voor de HM-HSD1. Over die andere kan ik maar heel erg weinig terugvinden.
'Vroeger' was er trouwens sprake van dat het mogelijk zou moeten zijn om met deze methode alle signalen die de afgelopen 24 uur via de kabel te ontvangen waren op te nemen. Jammer genoeg zie ik daar maar weinig van terug.

Overigens zie ik bij Vergelijk.nl dat beide video's goed leverbaar zijn.

Ik heb nog wat ervaringen gevonden:
HM-HDS1
HM-HSD4 (hmz, alleen specs, geen ervaringen)

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 06-04-2003 18:31 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40
Ook ik heb dit overwogen, maar na lang vergelijken ben ik aan de schotel gegaan! Voor rond de 550 Euro heb je namelijk een Topfield TF4000PVR satellietontvanger met dubbele tuner en 40Gb harddisk (of voor 50 Euro meer een 80Gb zoals ik deed). Koop er vervolgens een schoteltje met twin-LNB bij en voor 15 piek per jaar een Canal+ abbootje met kaart en je bent klaar om volledig digitaal alle Nederlandse zenders en nog een paar honderd extra te kijken én op te nemen vanaf de Astra satelliet! Voor mij was ook de matige kabelkwaliteit hier een reden om over te stappen. Maar helemaal toen ik de perfecte en schone van ruis verloste beeldkwaliteit zag van vrienden die in Portugal wonen en daar de Nederlandse zenders ontvangen alsof ze naast de studio's in Hilversum woonden bij wijze van spreken...

En met de dual-tuner kun je gewoon het ene net kijken en het andere opnemen. je kan zelfs een eerder opgenomen programma bekijken terwijl hij een andere aan het opnemen is. En het leuke is dat er geen kwaliteitsverschil- of verlies optreedt. Er vind tijdens het opnemen geen compressie plaats aangezien het DVB signaal rechtstreeks digitaal vanaf de satelliet op de harde schijf wordt geschreven. Ook heb je een timeshift-functie en zijn de programmeermogelijkheden net zo eenvoudig als bij een gewone videorecorder. Bij de Topfield zijn er trouwens geen beperkingen van het aantal programmaplaatsen en kun je zoveel programma's reserveren als je wilt, eenmalig, dagelijks, wekelijks, wat je wilt.

En mocht je later aan die 40 of 80Gb niet genoeg hebben, dan kun je in de Topfield gewoon een grotere harddisk monteren, tot aan een megagrote 250Gb harddisk toe! Hoe bedoel je veelzijdig!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 01:34

ThaHandy

Discovery Channel

JazzySOB schreef op 07 April 2003 @ 05:10:
Ook ik heb dit overwogen, maar na lang vergelijken ben ik aan de schotel gegaan! Voor rond de 550 Euro heb je namelijk een Topfield TF4000PVR satellietontvanger met dubbele tuner en 40Gb harddisk (of voor 50 Euro meer een 80Gb zoals ik deed). Koop er vervolgens een schoteltje met twin-LNB bij en voor 15 piek per jaar een Canal+ abbootje met kaart en je bent klaar om volledig digitaal alle Nederlandse zenders en nog een paar honderd extra te kijken én op te nemen vanaf de Astra satelliet! Voor mij was ook de matige kabelkwaliteit hier een reden om over te stappen. Maar helemaal toen ik de perfecte en schone van ruis verloste beeldkwaliteit zag van vrienden die in Portugal wonen en daar de Nederlandse zenders ontvangen alsof ze naast de studio's in Hilversum woonden bij wijze van spreken...

En met de dual-tuner kun je gewoon het ene net kijken en het andere opnemen. je kan zelfs een eerder opgenomen programma bekijken terwijl hij een andere aan het opnemen is. En het leuke is dat er geen kwaliteitsverschil- of verlies optreedt. Er vind tijdens het opnemen geen compressie plaats aangezien het DVB signaal rechtstreeks digitaal vanaf de satelliet op de harde schijf wordt geschreven. Ook heb je een timeshift-functie en zijn de programmeermogelijkheden net zo eenvoudig als bij een gewone videorecorder. Bij de Topfield zijn er trouwens geen beperkingen van het aantal programmaplaatsen en kun je zoveel programma's reserveren als je wilt, eenmalig, dagelijks, wekelijks, wat je wilt.

En mocht je later aan die 40 of 80Gb niet genoeg hebben, dan kun je in de Topfield gewoon een grotere harddisk monteren, tot aan een megagrote 250Gb harddisk toe! Hoe bedoel je veelzijdig!
is dat een kwestie van open schoeven en wisselen? (garantie?)
alleen 1 soort merk?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Er zijn nog zat andere leuke satelliet-receivers met een HD. Zoals de DreamBox met HD en Linux :). Zelf heb ik een GbSat (EmTech) met 20GB HD >:) Ik ben hier erg over te spreken!

webOS all the way!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

JazzySOB schreef op 07 april 2003 @ 05:10:
en voor 15 piek per jaar een Canal+ abbootje met kaart
?? 15 piek voor een jaar? Hoe doe je dat?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

move GT --> AV :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

MadMax schreef op 07 april 2003 @ 09:42:
[...]

?? 15 piek voor een jaar? Hoe doe je dat?
1 smartcardje a € 7,- en elke maand zelf je kaartjes bakken >:)

webOS all the way!

Pagina: 1