Toon posts:

[Unix] Welk OS?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb een standaard 133Mhz (16MB Ram, 4GB 5400rpm, ethernet) PC staan. Daar zou ik graag een servertje van willen maken.
Ik wil hem in het netwerk hangen (3x WinXP Pro) en daar een eggdrop en een webserver op kunnen draaien. Er hoeven dus geen games ofso op. Wel wil ik een GUI hebben (niet noodzakelijk).

Nou zijn er verschillende soorten Unix OS-en en wil de juiste nu hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar een Linux variant, omdat ik daar al reeds eerder kennis mee heb gemaakt. Ik heb ooit met Linux Redhat 6 en 8 gewerkt. Welke Linux variant moet ik nou hebben? (Mandrake, RedHat, etc)

Zouden jullie mij hierover kunnen adviseren?

Alvast Bedankt,
^CyberGuy^

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Er is hier een topic voor; check even naar het grote "welk distro moet ik nemen" topic.

Verder is Slack of Debian een goede keuze, de BSD's kunnen ook perfect. Een gui gaat altijd beperkt zijn door je piepkleine ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Denk zelf Redhat : Die zijn gewoon beter als server en dat is wat je wil.
GUI hebben ze allemaal. En daar moet je het bij een 133Mhz niet van hebben.
dus gewoon text mode installeren.
Misschien draait Linux 9 erop (die is uit of komt dit weekend uit) en anders Linux 8.

Kijk anders ook eens voor de 1 flop linux distristributies. Die zijn klein en heel krachtig.

offtopic:
Je hoeft niet te groeten onderaan je post ... lees de faq :X

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid, deze dus: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

Hij heeft zijn weg al gevonden trouwens: hier

Overigens was ik iets te lang bezig om die link te zoeken, vandaar mijn (late) reactie. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door hereweare67893 op 05-04-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Als jullie (terecht) allemaal weten te zeggen dat er een specifiek topic is voor dit soort vragen, GEEF DAN NIET (TEGELIJKTIJD) ANTWOORD! Daarmee ga je je doel voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Sc0rPi0N schreef op 05 April 2003 @ 16:44:
Denk zelf Redhat : Die zijn gewoon beter als server en dat is wat je wil.
GUI hebben ze allemaal. En daar moet je het bij een 133Mhz niet van hebben.
dus gewoon text mode installeren.
Misschien draait Linux 9 erop (die is uit of komt dit weekend uit) en anders Linux 8.

Kijk anders ook eens voor de 1 flop linux distristributies. Die zijn klein en heel krachtig.
Ik was eigenlijk van plan om hier niet te reageren (omdat dit -zoals XTerm al zei- in een ander topic thuishoort), maar dit kan ik zo niet laten staan. Redhat is mischien voor sommigen fijn op een desktop, maar voor een server heb je véél betere keuzes, zeker als het zo een oude PC betreft. Debian GNU/Linux en Slackware zijn wat dat betreft zeker goede keuzes: flexibel en non-bloated en zonder overbodige grafische zooi.

wzzrd: ik heb al lang een modje geICQd voor ik reageerde en hoop dus dat dit lekker snel gesloten wordt. Intussen kon ik het niet zien staan dat redhat voor zoiets wordt aangeraden. Dan nog liever dus reageren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bart Coppens op 05-04-2003 16:51 ]

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Sc0rPi0N schreef op 05 April 2003 @ 16:44:

Blaat blaat yadda yadda

[/offtopic]
Zoals Bart al zei, het is tof dat je wil helpen, maar als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je het goede draadje al gevonden hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.