[corel] photpaint 9: probleem bij samenvoege layers

Pagina: 1
Acties:

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
hoi,

ik ben een beetje leuk aan het klooien geweest in corel photopaint 9 met dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://images.punksmurf.nl/dansers_orig.jpg

uiteindelijk heb ik dit ervan gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://images.punksmurf.nl/dansers3.jpg

even afgezien van die hoek uit zijn schouder (die ik net pas zie :( ), de lage resolutie, de blurry randjes en je persoonlijke smaak heb ik nog een probleem

dit plaatje bestaat uit een paar voorwerpen (layers in fotosoep) die op diverse manieren geblend zijn, en dat ziet er dus zo uit.
echter als ik in corel de voorwerpen wil samenvoegen gaat het fout, dan maakt hij er namelijk dit van:

Afbeeldingslocatie: http://images.punksmurf.nl/dansers_corel.jpg

ook lukt het me niet om een aantal voorwerpen tegelijk te kopiëren, zodat ik deze image niet in een andere compositie zou kunnen gebruiken (vandaar ook dat ik wilde samenvoegen)

bij dit plaatje was het niet zo'n erg probleem, omdat ik m nu met printscreen (:+) naar m'n kladblok kon kopieëren maar dat gaat met een hoge resolutieplaatje een stuk lastiger. zoals ik het nu zie is er maar 1 oplossing en dat is alle voorwerpen stuk voor stuk kopiëren maar dat is ook nix. plus dat ik het dan nog steeds niet naar een layer/voorwerp-loos formaat (like .jpg) kan exporteren omdat hij dan ook alle lagen gaat samenvoegen wat dus een behoorlijk verneukt resultaat geeft.

wie o wie kan mij helpen?

alvast bedankt :D

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 05-04-2003 16:13 ]

met een hamer past alles

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als je nu bij de onderste layer begint, en die samenvoegt met de achtergrond, en zo omhoog werken. Dan zie je vanzelf welke layer het probleem veroorzaakt. Waarschijnlijk is het iets met een transperancy effect. Check ook ff bij properties van een layer, hoe de dekkingswaarde staat. als je er niet uitkomt kun je misschien ook even de file naar mij sturen, ik gebruik photopaint 11, misschien dat t een bugje uit 9 betreft :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Punksmurf
strange...

ik heb het nu van onder naar boven gedaan (per layer dus) en t is perfect!!! alle layers samenvoegen werkt niet blijkbaar, maar stuk voor stuk wel

* Punksmurf omhelst atgast :P

tnx dude...

ik heb het ook nog even van boven naar beneden geprobeerd en dat geeft een nog veel gaarder effect.. mss dat corel ze samenvoegt in de volgorde waarin ze zijn gemaakt ofzo...

als je het nog interessant vindt om te zien of t een photopaint 9 bugje is wil ik je die file best sturen.

met een hamer past alles

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

nah, hoeft niet :)

graag gedaan.

[ Voor 94% gewijzigd door Arjan op 05-04-2003 17:23 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Punksmurf schreef op 05 April 2003 @ 16:26:
strange...

ik heb het nu van onder naar boven gedaan (per layer dus) en t is perfect!!! alle layers samenvoegen werkt niet blijkbaar, maar stuk voor stuk wel

* Punksmurf omhelst atgast :P

tnx dude...

ik heb het ook nog even van boven naar beneden geprobeerd en dat geeft een nog veel gaarder effect.. mss dat corel ze samenvoegt in de volgorde waarin ze zijn gemaakt ofzo...

als je het nog interessant vindt om te zien of t een photopaint 9 bugje is wil ik je die file best sturen.
Er zijn ook twee service packs voor CPP 9 beschikbaar die je kunt downloaden van de FTP van Corel, lossen flink wat bugs op zoals tekentablet ondersteuning, anti-aliasing voor tekst en meer van dingen die niet goed werken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Punksmurf
cool tnx!
ik zal eens zoeken want die antialiasing voor text zuigt :/ k maak die nu altijd 3x te groot en verklein t daarna dat werkt wel ok. tablet werkt wel goed, alleen zijn de instellingen niet praktisch en niet hetzelfde zoals in de help-file is beschreven.

met een hamer past alles

Pagina: 1