Toon posts:

Kan mijn Hdd niet maar gewoon formateren!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn WD 80gb wil formateren duurd het 2uur dan heeft ie 10% gedaan. Met Snelformateren is hij wel zo klaar, de schijf is ook een beetje langzaam geworden.

Wat kan ik doen ik draai WinXP, Met welke programma's kan ik badsectors vinden of iets anders misschien??

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Staat in de FAQ zo'n mooi stukje over: http://gathering.tweakers..._message/16985207#hddvaag
Daar staan leuke tooltjes om je HDD te checken.

Em als het snelformateren goed gaat, gebruik dat dan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

WD heeft vast wel een diagnostics pakketje op de site staan. Kijk daar eens zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
ik moet zeggen dat jullie allemaal erg aardig zijn :P

Verwijderd

XanderH schreef op 05 April 2003 @ 16:02:

Em als het snelformateren goed gaat, gebruik dat dan.
Snelformatteren is eigenlijk een bedriegelijke manier....Die doet niets anders dan de FAT wissen....de bestanden blijven echter staan...al kun je ze dan niet meer zien..

• Xander
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 16:04:
ik moet zeggen dat jullie allemaal erg aardig zijn :P
Ja, dat wist ik al, maareh: nog voorgang geboekt?
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 16:05:
[...]

Snelformatteren is eigenlijk een bedriegelijke manier....Die doet niets anders dan de FAT wissen....de bestanden blijven echter staan...al kun je ze dan niet meer zien..
En? Een snel geformateerde schijf is voor mij leeg genoeg hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door Xander op 05-04-2003 16:06 ]

Verwijderd

Alleen....een schijf met bad sectors kan met snelformatteren gewoon geen problemen hebben, terwijl een 'standaard' format dan gaat klagen...

Verwijderd

En daar heb je dan toch scandisk of ietsdergelijks voor !

Verwijderd

Persoonlijk gebruik ik snelformatteren nooit:

als je al reden genoeg hebt om te formateren is het niet best om alleen je Fat te wissen en de schijf niet even grondig te refreshen/checken...

Scandisk is imo een wassen neus programma die veel niet eens ziet of kan repareren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 16:49:
Persoonlijk gebruik ik snelformatteren nooit:

als je al reden genoeg hebt om te formateren is het niet best om alleen je Fat te wissen en de schijf niet even grondig te refreshen/checken...

Scandisk is imo een wassen neus programma die veel niet eens ziet of kan repareren.
Je kunt beter Fdisk en Format gebruiken, als je namelijk een brakke schijf hebt geven die al genoeg ge-emmer (fdisk die bij het controleren van de drive-integrity herhaaldelijk terug springt naar 0%, format die blijft hangen op "trying to recover allocation unit").

Verwijderd

Topicstarter
is er geen programma die mijn schijf kan controlleren op bad-sectors en deze verwijderen (achter aan op de schijf zet) de hdd is namelijk erg langzaam geworden. heb zero-disk gedaan maar kan nog altijd niet gewoon formateren op normale snelheid

• Xander
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 19:30:
is er geen programma die mijn schijf kan controlleren op bad-sectors en deze verwijderen (achter aan op de schijf zet) de hdd is namelijk erg langzaam geworden. heb zero-disk gedaan maar kan nog altijd niet gewoon formateren op normale snelheid
Ja, als je die link van mij gevolgd had was je bij die WD checkutilitie terecht gekomen. En bad-sectors verwijderen kan niet, je kan hooguit scannen of ze er zijn en deze dan voortaan overslaan.

Verwijderd

via pm8.0 kun je ook lekker snel hd's formateren en partitioneren.

Verwijderd

typ in het vak uitvoeren chkdsk en je harddisk wordt gecontroleerd.
om eventuele parameters toe te voegen kijk dan even in de help.
Pagina: 1