[winXP] Hoe DHCP Timeout veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Windows XP heeft de mooie optie om als ie geen DHCP server vind over te schakelen naar een alternatieve vaste configuratie. Echter is het zo dat winxp standaard bij het booten 60 seconden naar de DHCP gaat zoeken, om daarna netjes de andere configuratie te laden.

Nu zou ik graag die timeout willen verlagen, zodat ik niet telkens zo lang hoef te wachten. Weet iemand welke setting/registry key aan moet passen?

Ik heb zelf het registry lopen door spitten maar kon geen key vinden die dit zou doen.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

is het wel te vinden in het register? zou mogelijk ook in een DLL kunnen zitten...ik zou dat niet uitsluiten.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Dat is geen echte 'time-out'.
Dat is standaard DHCP client gedrag.
Er wordt opnieuw geprobeerd na 2 secs, dan wacht ie 4 secs,8,16 en tenslote na 32 secs geeft de client het op.

Maar euh, waarom zet je die interface op DHCP als er geen DHCP server is ? (of als die veel te veel onbereikbaar is).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Predator schreef op 05 April 2003 @ 20:50:
Dat is geen echte 'time-out'.
Dat is standaard DHCP client gedrag.
Er wordt opnieuw geprobeerd na 2 secs, dan wacht ie 4 secs,8,16 en tenslote na 32 secs geeft de client het op.

Maar euh, waarom zet je die interface op DHCP als er geen DHCP server is ? (of als die veel te veel onbereikbaar is).
Mmm, moet zeggen dat ik zoiets wel makkelijk vind voor mn laptop...

Heb alleen nooit gezien dat je ook een vaste config kunt instellen?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Gebruik het omdat ik soms switch tussen een dhcp netwerk en een 'statisch' netwerk.

En het leek me dat het mogelijk was omdat ik in bij de dhcp client op m'n linux box een timeout parameter kan meegeven.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Je kunt een timeout parameter meegeven maar dat is om je IP te vernieuwen. Als je in je netwerk altijd hetzelfde IP krijgt, of je weet een range waarin je vaste IP's kunt gebruiken (vb voor netwerkprinters) zet je laptop dan daarop eh ;-)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Is het niet makkelijker om een DHCP servertje toe te voegen aan je netwerk? In vrijwel elk ADSL routertje zit die functionaliteit al. Tevens kun je DHCP gebruiken thuis naast andere vaste IPadressen

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Horus schreef op 05 april 2003 @ 21:19:
Gebruik het omdat ik soms switch tussen een dhcp netwerk en een 'statisch' netwerk.

En het leek me dat het mogelijk was omdat ik in bij de dhcp client op m'n linux box een timeout parameter kan meegeven.
Gebruik netswitcher oid

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

'k Wil precies hetzelfde weten. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen? Een 3rd party utility vind ik onzin. Daarbij moet ik dan nog steeds profielen wisselen, dan kan ik net zo goed gewoon elke keer even het adres intikken.

You can't have everything. Where would you put it?

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

tweakerbee schreef op 11 September 2003 @ 22:36:
'k Wil precies hetzelfde weten. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen? Een 3rd party utility vind ik onzin. Daarbij moet ik dan nog steeds profielen wisselen, dan kan ik net zo goed gewoon elke keer even het adres intikken.
Waarvoor zou je daarmee van profiel moeten wisselen :?

Pagina: 1