Toon posts:

[Tv-Out] Wel beeld met twee schermen, niet alleen op TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik heb sinds een tijdje een tweedehands Hercules FDX 8500LE in m'n tweede PC zitten ter vervanging van een oude GeForce2 Ti. Deze kaart heeft S-Video out, maar ik loop nu tegen een probleempje aan.

Als ik 'm op de TV aansluit krijg ik tijdens het booten zwart/wit beeld (logo van XP etc.) maar als XP eenmaal volledig opgestart is krijg ik geen beeld meer (hij geeft dus alleen de standaard 320x240 letters in ZW/W weer).

Als ik nu een gewone monitor ernáást aansluit, werkt het wél :? Op beide schermen is beeld, en ik krijg keurig 'multiple monitors' in Eigenschappen en zie dat hij inderdaad een 800x600 PAL-B TV als tweede scherm herkent. Als ik nu weer herstart zónder monitor eraan krijg ik weer hetzelfde als boven beschreven :(

Overigens hoeft de computermonitor niet aan te staan om beeld te krijgen op de TV. Ik kan 'm ook ondertussen loskoppelen etc., het is puur dat tijdens het opstarten blijkbaar een TV aangesloten moet zijn. In de ATI-drivers heb ik bij Displays alles geprobeerd, van 'clone display' tot 'primary display'. Of ik de TV nou primary, secondary of clone display maak, geen verschil...ook uit de TV-Out FAQ word ik niet echt wijs :(