Toon posts:

Knoppix & resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in godsnaam de schermresolutie veranderen onder Knoppix?
Instellen gaat wel maar hij geeft de melding dat ik de sessie moet herstarten, ik heb nu al een uur of 3 zitten zoeken waar dat dan moet maar kom echt niks tegen.

De enige optie die Knoppix (live) bied is de sessie afsluiten maar dan sluit ie ook echt af wat dus niet de bedoeling is.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Doe eens een google naar "knoppix cheatcodes"

Note: on-the-fly van schermresolutie wisselen in X doe je met ctrl-alt-"+" of "-"
Let op dat je windows-manager dan niet vanzelf mee-verandert (Gnome 2.2 kan dat wel).

[ Voor 89% gewijzigd door AlterEgo op 05-04-2003 15:34 . Reden: edit ]

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Probeer eens Cttrl+Alt+<plus> (het +teken dus)
Voor de rest kan je de resolutie inderdaad niet met een mooi optieschermpje wijzigen. Hiervoor zou je XF86Config(-4) moeten editen en de gewenste resoluties toevoegen. Ik veronderstel dat dit moeilijk in knoppix zal gaan (mischien met die save-settings optie, maar dat zou je eens moeten opzoeken)

Edit: bij het bootscherm van knoppix kan je
knoppix screen=1280x1024 (Use specified Screen resolution for X)
gebruiken (uit de knoppix cheatcodes)

[ Voor 21% gewijzigd door Bart Coppens op 05-04-2003 15:36 ]

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03
Dit was met enig eigen initiatief (zoals het lezen van de Knoppix docu) ook wel zelf uit te vinden. Lees bovengenoemde draad eens door over welke eisen we stellen aan een topicstart in NOS. :)

Dit topic is gesloten.