Socket 478 - to - Socket 423 converter

Pagina: 1
Acties:

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Wellicht komt dit een beetje als mosterd na de maaltijd (want ik heb het 1 en ander al besteld :P) maar toch ben ik benieuwd;

Voor die die niet weten waar ik over praat:
http://www.upgradeware.com/english/product/p478/p478.htm

of:
http://www17.tomshardware.com/cpu/20020924/index.html

Zijn er GoTters met ervaring(en) met dit soort converters?
Ik heb nu zelf een Dell Dimension 1.3Ghz en heb dus net een (2e hands) 2.4Ghz 'overgenomen'.

...want ze kunnen nog zoveel 'verkooppraat' ophoesten; ervaringen (en het delen van deze kennis) is onbetaalbaar ;)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik me alleen afvraag, werkt HT (hyperthreading) ook met zo;n converter?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Is niet echt duur, 40 EUR... Zo is t nog eens te doen ;)

Ben benieuwd of HT werkt, denk het zelf niet. Ben je ook nog gebonden aan een bepaalde FSB?

De P4 2.4Ghz is er in 2 uitvoeringen namelijk, 400 en 533 bus

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05

JWO

is die 1,3ghz niet een socket 370 cpu ?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De eerste pentium 4's willamet waren van 1.3ghz tot 1.5ghz later zijn er hogere kloksnelheden bijgekomen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

Volgens mij ging powerleap een aparte convertor uitbrengen voor HyperThreading

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Gaat dat dan niet wat snelheid kosten? Intel heeft toch niet voor niks een andere socket ontworpen voor hogere snelheden :o ?

tvw

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

OMG... wat een onzin allemaal...

1. Of HT werkt ligt aan de chipset/BIOS, en aangezien een Socket 423 mobo geen HT compatible chipset/bios heeft gaat het sowieso niet werken.
2. Snelheid kost het niet.
3. Je blijft natuurlijk gebonden aan de FSB van het mobo, daar verandert de converter nix aan. Koop je een 2,4B, dan krijg je een kloksnelheid van 2400/533*400= 1800 MHz.
4. Nee, de Pentium IV 1,3 GHz was geen socket 370 cpu (/faq), maar socket 423.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
U've said it all Lekkere Kwal :P

...maar is er niemand met ervaringen met dergelijke converters?

Jullie zullen je wellicht afvragen waarom ik niet direct een nieuw mobo en aanverwante artikelen aanschaf... wel, eigenlijk heel simpel: het spul wat ik nu heb is redelijk goed (zie sig - GameDoos), het enige wat nu enigzins achterblijft is mijn proc.
Volgend jaar 'mag' ik weer meedoen met het pc-privé-project (als het dan nog bestaat... :/ ), dus vandaar dat ik voor tussenliggend jaar een oplossing zocht.
Mocht er niemand zijn met ervaring(en); ik krijg al het spul a.s. dinsdag binnen... zal het dan zeker niet nalaten om mijn bevindingen hier ff te posten :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik zou echt nooit zo'n converter kopen. Zo'n converter van powerleap kost bv 70 euro. Leg er wat euro's bij en je hebt een gloednieuw s478 mobo, die simpelweg moderner en sneller is :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

BrZ schreef op 06 April 2003 @ 00:08:
Ik zou echt nooit zo'n converter kopen. Zo'n converter van powerleap kost bv 70 euro. Leg er wat euro's bij en je hebt een gloednieuw s478 mobo, die simpelweg moderner en sneller is :)
Ik heb idd voor 77 euro verleden week een P4 mobo gekocht voor mams pc: Asus P4S533-X. Onboard LAN, 6kanaals geluid met SPDIF, SD-Ram of DDR-Ram kan erop. Prima ding, loopt nu een Celeron 2000 @ 3000 (default voltage) op zonder problemen.

Die converters zijn meestal gewoon uitstel van executie :P

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Djoekie schreef op 06 april 2003 @ 10:26:
[...]

Ik heb idd voor 77 euro verleden week een P4 mobo gekocht voor mams pc: Asus P4S533-X. Onboard LAN, 6kanaals geluid met SPDIF, SD-Ram of DDR-Ram kan erop. Prima ding, loopt nu een Celeron 2000 @ 3000 (default voltage) op zonder problemen.

Die converters zijn meestal gewoon uitstel van executie :P
Precies. Nu heb je eens een goede rede om een nieuw moederbord te kopen :P (Maar heeft die P4S533 ondersteuning voor HT? Denk het niet, zal wel een i845 chipset zijn :? )

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Vergeet niet dat de TS een oud P4 systeem heeft. Deze hebben nog RDRAM geheugen en je moet dan ook bij de aanschaf van een nieuw mainboard nieuw geheugen kopen.
Voor 40 euro deze converter of voor ***euro een nieuw mainboard, geheugen en mogelijk nieuwe voeding. Verder is het ook nog eens een DELL computer, dus mogelijk ook een nwe kast. Dan vind ik dit een hele makkelijke beslissing. Daarnaast zijn de 400 FSB cpu's op dit moment waarschijnlijk al voor een leuke prijs 2ehands te krijgen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 10:33:
[...]

Precies. Nu heb je eens een goede rede om een nieuw moederbord te kopen :P (Maar heeft die P4S533 ondersteuning voor HT? Denk het niet, zal wel een i845 chipset zijn :? )
Nope, de P4S533 bevat, zoals de 'S' al zegt, een Sis chipset, de 645DX om precies te zijn.
TD-er schreef op 06 April 2003 @ 10:56:
Vergeet niet dat de TS een oud P4 systeem heeft. Deze hebben nog RDRAM geheugen en je moet dan ook bij de aanschaf van een nieuw mainboard nieuw geheugen kopen.
Voor 40 euro deze converter of voor ***euro een nieuw mainboard, geheugen en mogelijk nieuwe voeding. Verder is het ook nog eens een DELL computer, dus mogelijk ook een nwe kast. Dan vind ik dit een hele makkelijke beslissing. Daarnaast zijn de 400 FSB cpu's op dit moment waarschijnlijk al voor een leuke prijs 2ehands te krijgen.
Daar ben ik het zeker mee eens. Overigens heeft hij al een 2,4 GHz overgenomen zoals vermeld in de startpost.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nope, de P4S533 bevat, zoals de 'S' al zegt, een Sis chipset, de 645DX om precies te zijn.
De nieuwste Asrock Pe-pro heeft wel HT ondersteuning. http://www.asrock.com/product/intel/index_SiS.htm

ik spreek uit ervaring: fokking ideaal bordje voor zeer weinig geld.

persoonlijk zou ik wel gelijk mobo + proc + mem vervangen. waar moet je andere met die oude cpu heen? die is dan plankloos. een heel setje van mobo + cpu + mem is nog wel verkoopbaar of met weinig extra onderdelen om te bouwen tot een 2e hands pctje.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
smvs schreef op 06 April 2003 @ 11:22:
[...]

persoonlijk zou ik wel gelijk mobo + proc + mem vervangen. waar moet je andere met die oude cpu heen? die is dan plankloos. een heel setje van mobo + cpu + mem is nog wel verkoopbaar of met weinig extra onderdelen om te bouwen tot een 2e hands pctje.
En wat denk je dat een 1.3 GHz P4 +boardje nog opbrengt? Die zijn nog trager dan een GHz P3.
In elk geval minder dan wat de TS anders kwijt zou zijn geweest aan extra onderdelen.
Dus als je het zo bekijkt is het op de plank laten liggen van een 1.3 GHz P4 (s423) eigenlijk pure winst ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

TD-er schreef op 06 April 2003 @ 10:56:
ai, daar heb je gelijk in, even niet aan het geheugen gedacht :D
Enne, Dell maakt bij dimensions vaak gebruik van normale atx kasten hoor.. Alhoewel dat per model verschilt :)

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Tja, belofte maakt schuld... ik zou jullie nog even laten weten hoe dit bevalt, bij deze dus...

In 1 woord: TOPPIE! :P

Ik kan niet anders zeggen... het installeren is kinderspel (tja, een extra ziff-socket installeren... lekker belangrijk O-))

Ik heb deze setup nu 4 dagen continue draaien en dat met volle 100% belasting (ik draai MUON ;)).
Dit zegt uiteraard niets over de converter maar over de proc (die is dus goed :)).

De performance is niet te vergelijken met mijn vorige proc. (heb het getest met pcmark2002 en het scheelt ruim 2200 punten (5300+ t/o 3100+) :)
Ok, het kan beter... maar om aankomend jaar door te komen (zie startpost; ik mag volgend jaar weer meedoen met pc-privé :9) is het een uitkomst.
Dit is dus wellicht ook voor anderen, in een vergelijkbare situatie, een oplossing: voor betrekkelijk weinig munten een leuke upgrade 8)

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 14:51

Gepperd

Burp!

Die groene kap binnen in de pc (van de DELL) kan die gewoon blijven zitten of moet die eruit gesloopt worden? Zelf heb ik exact dezelfde pc maar dan met een 1.4 Ghz.. En daar zit vooral in spellen vaak niet genoeg puf in.. Alleen het installeren van zo'n nieuwe processor en converter houdt me nog een beetje tegen (en het geld..:)) Bij die Converter moeten ook de voltages ingesteld worden toch? Ook moet er nog een processor koeler bij gekocht worden? want dat koelelement die op de 1.4 Ghz zit zal wel niet voldoende zijn denk?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

je kunt op zo'n convertertje ook voltages instellen. Zou het dan ook mogelijk zijn om het ding te moddem en om zo gemakkelijk een ander voltage te laten geven?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Gepperd schreef op 15 april 2003 @ 14:15:
Die groene kap binnen in de pc (van de DELL) kan die gewoon blijven zitten of moet die eruit gesloopt worden? Zelf heb ik exact dezelfde pc maar dan met een 1.4 Ghz.. En daar zit vooral in spellen vaak niet genoeg puf in.. Alleen het installeren van zo'n nieuwe processor en converter houdt me nog een beetje tegen (en het geld..:)) Bij die Converter moeten ook de voltages ingesteld worden toch? Ook moet er nog een processor koeler bij gekocht worden? want dat koelelement die op de 1.4 Ghz zit zal wel niet voldoende zijn denk?
Die kap heb ik er bewust af gelaten... want zoals je zelf al aangeeft; er komt (moet) een andere cooler op. Nu heb ik een (2e hands) proc gekocht waar een extra cooler bij zat (van coolermaster), deze past helaas niet (door de 'voetjes' die bij de converter worden bijgeleverd) en ik heb de originele cooler van Intel moeten installeren (welke er ook bijzat... helemaal nieuw :*)), deze past perfect!
Door de fan op dit coolblock past die groene kap domweg niet meer. Ik zou het ook niet proberen; je blokkeert de airflow daarmee.
Ik vind het écht een uitkomst Gepperd. Wat ik hierboven ook al schreef: het is een leuke upgrade voor (relatief) weinig geld.
Ik was (alles bij elkaar) onder de €200 klaar (€150 voor de proc en €36 voor de converter).
DAMAGE schreef op 15 april 2003 @ 14:54:
je kunt op zo'n convertertje ook voltages instellen. Zou het dan ook mogelijk zijn om het ding te moddem en om zo gemakkelijk een ander voltage te laten geven?
Waarom zou je het (willen) modden??
Er zit keurig een dipswitch op die converter waardoor je de voltages in kunt stellen tussen 0.000 en 1.850V (laagste voltage is overigens 1.100V - 0.000 is gewoon uit ;)). Kijk anders even op de site van Upgradeware (link in dit draadje) en volg de installatie-instructies, dan zie je wat ik bedoel (foto's staan erbij).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 05 April 2003 @ 20:08:
Gaat dat dan niet wat snelheid kosten? Intel heeft toch niet voor niks een andere socket ontworpen voor hogere snelheden :o ?
Die was toch voor stabielere spanning :o :?

Correct me please >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1