Toon posts:

[laptop] compaq pesario 700 snel overhit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq presario 700 en als ik spelletjes, hele kleine, speel op een site op internet, een liedje afspeel, een filmpje kijk valt hij al heel snel uit. Hij voelt dan erg heet aan, waar kan het aan liggen?

thx

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:59

Maximus

PhD i.o.

openschroeven en kijken of het fannetje nog werkt en check anders ff de sink of die nog op zijn plaats ligt.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
ehm de sink, wat is dat?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook zo'n presario 700, AMD Duron, maar ik vind hem ook heel snel erg heet worden aan de onderkant. Maar vast slaan heeft tie nog niet gedaan. Wel hoor ik af en een fan draaien... Moet je effe kijken of die bij jou ook hoorbaar is.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
hmm, erg raar, ik hoor hem gewoon, als je goed luistert, maar hij word heet... Het probleem is begonnen toen onze harde schijf was vastgeslagen en we een beroep moesten doen op de garantie. Toen hij terugkwam deed de harde schijf het prima, maar hadden we dit probleem

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

hmm, zou in eerste instantie idd denken aan vuiligheid die je koeler blokkert / minder goed laat werken. Als ie nog onder garantie valt --> opsturen. Geen garantie --> open halen en kijken of ie niet te stoffig is, hetgeen erg vaak voorkomt.

Suc6

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Topicstarter
ok, hij valt nog onder de garantie, maar dat duurt weer 2 weken, ehm als ik het zelf ff wil bekijken moet de onderkant eraf neemt ik aan, want dat is het enige wat er zo af te draaien is, op welke manier weet ik trouwens niet?

bedank voor de tot nu toe verstrekte raad trouwens

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

ok, hij valt nog onder de garantie, maar dat duurt weer 2 weken, ehm als ik het zelf ff wil bekijken moet de onderkant eraf neemt ik aan, want dat is het enige wat er zo af te draaien is, op welke manier weet ik trouwens niet?
euhmmmm.....schroefjes misschien ? Of zeg ik nu iets heel idioots 8)7 :? :X

vaak is het toetsenbord ook een manier om snel in je laptop te kijken (in ieder geval bij toshiba's, Compaq weet ik zo 1 2 3 niet).

edit:
Hmm, bij compaqs is het moeilijker, kan op de mijne (net nieuw :p) niet echt iets ontdekken om het tb der snel af te rossen

[ Voor 14% gewijzigd door lameeuw op 05-04-2003 16:29 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op mijn stage in de zomervakantie van vorig jaar was er ook een bepaald type laptop van Comprak die na zoveel tijd vanuit z'n bios begon te zeuren over een te hoge temperatuur (zo'n leuk wit temperatuurmetertje in de linkerbovenhoek), dit was wel een wat ouder model (ik dacht dat er een Pentium 2 in zat)... Misschien een gevoeligheid van Compaq :?

En verder staat AMD ook niet bepaald bekend om hun koele processoren oid (tenminste, zo zie ik het) :z

Hoi

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb hier een 714 ea xp van compaq 1.0 ghz.. maar deze is ook regelmatig gloeiend heet. Het toetsenbord word dan echt heet. Als er een cd-rom in heeft gezeten dan ik de hele dvd-rom drive bloedheet. Dus denk dat ik hem naar reparatie stuur voor een controle voor de hitte!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een net nieuwe Asus L2400D met AMD Athlon4 1,2 laptop die na 2 min al 110 graden werd en booeeem uit in Windows 98. Gewoon terug brengen voordat je problemen hebt. Of kijk of er nog software bij de laptop zit zodat die processor wat langzamer draait(wist niet dat dat moest bij mijn laptop maar er zat software bij van AMD op de CD). Nu is mijn laptop voor de tweede keer terug en de koeling doet het weer goed maar als mijn laptop uit is dan laadt die niet op, dus die gaat weer terug. Mijn moederbord is bij allebei de repartie vervangen en de koeling. 3e keer zal dat weer gebeuren want mijn klachten houden niet op(Start niet lekker op met batterij, opladen en ga zo maar door) Gaat goed zo met Asus.

Gewoon doen voordat het niet meer kan

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

toch schop ik dit topic nog ff.

ik heb ook een Compaq Presario 700 (714EA-XP met AMD Duron 1Ghz). Toen ik hem net had, had ik ook vaak vastlopers door oververhitting.

Compaq heeft dit probleem ook geconstateerd en je kan gewoon een BIOS update halen: http://web14.compaq.com/f...ult.asp?Model=3664&Os=117 (onder ROMPAQS/BIOS AND FIRMWARE)

na dit gedaan te hebben heb ik echt nooit meer een vastloper hier door gehad :)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1