[Audio onboard] werk niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Laurenzzz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 18:22
ok, ik heb gezien dat er nog een hoop topics over het zelfde onderwerp gaan, maar ik het niet zo specifiek iets gezien wat of mij probleem oplost of met mijn probleem te maken heeft.

Ok wat is er gebeurd. Ik heb gisteren mijn computer hardware overgezet naar een andere kast, ik heb vaker pc's gebouwd dus alles zit zover ik weet gewoon goed aangesloten. Ik heb een chaintech 7vjl apogee mobo met een CMedia 8738 6ch / Optional AC'97 Codec geluidschip onboard. Nu ging bij het opstarten alles in principe goed, maar toen ik in windows kwam, kreeg ik met geen mogelijkheid het geluid aan de praat. Dit heb ik geprobeerd :

- kabels/ aansluitingen gecontroleerd
- gekeken of hij 'enabled' stond in de bios
- drivers gecontroleerd en opnieuw geinstalled
- gekeken of er een hardware conflict was

al deze dingentjes werkten niet, of stonden goed. Ik ben zo'n beetje ten einde raad, is mijn onboard audio kapot ??

please help me

• Laurenzzz
ok, ik heb net de nieuwste drivers geinstalleerd, jammer genoeg zonder resultaat :(

• Xander
  • Laatst online: 00:28
Ehm, je hebt dus alleen alles overgezet naar een nieuwe kast en verder helemaal niets veranderd?

Verder wordt kicken binnen 24 uur niet echt gewardeerd, daarvoor kun je het edit knopje gebruiken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:39
Ik had een tijdje geleden eerst een geluidskaart erin en die moest er toen weer uit.
Daarna heb ik heel erg gekloot met de drivers, wou ook niet baten. Heb toen een bios reset gedaan en was in x goed :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Laurenzzz
ok, tis al opgelost jongens, ik heb ff de cbox (extra aansluitingen ) aangesloten weer, die had ik dit x niet aangesloten en raar genoeg doet hij het nu wel....? Ik snap het niet helemaal, want de cbox is alleen voor extra aansluitingen ..