Koe langzamer maken op laptop

Pagina: 1
Acties:

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik heb een koetje op mijnlaptoop geinstalleerd.
Werkt op zich geod alleen wordt die laptop erg warm en staat de koeler continu aan. Is er een manier om de client duidelijk te maken dat hij maar b.v. 50-75% processor tijd mag gebruikken?
Ik deze machine de hele dag op mijn werk dus die kan mooi grazen. Mijn desktop gaat alleen s'avonds een paar uurtjes aan en dat schiet dus niet echt op

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt proberen je laptop cpu op lage snelheid te laten lopen dmv speedstep ? De meeste P3 en P4 cpu's hebben dat en dan kun je hem ipv op 1000mhz op 700mhz laten lopen met als gevolg dat ie minder warm wordt.

Je kunt geen bepaald percentage cpu load opgegeven bij de koe (als je daar de Dnet Client mee bedoelt).

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Mijn desktop gaat alleen s'avonds een paar uurtjes aan en dat schiet dus niet echt op
Is een kwestie van 'gewoon niet uitzetten'...

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• wortelsoft
Een beter milieu begint bij jezelf en een compu alleen aanzetten voor een koe....

• wortelsoft
Speedstep is de oplossing ik heb nu een stille koele compu. ik graas wel wat minder blokjes maar dat maakt me niet zo uit,

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wortelsoft schreef op 05 April 2003 @ 16:23:
Een beter milieu begint bij jezelf en een compu alleen aanzetten voor een koe....
Inderdaad, computer aanzettten voor koe / seti / folding whatever is nogal zinloos en vervuilend. Een computer die toch aanstaat laten werken is een ander verhaal.

En ga dan maar eens uitrekenen hoeveel miljoen euro aan stroomkosten er is opgegaan aan uitrekenen van de RC5-64 key. Wat overigens 100% nutteloos is. Als we al deze kosten eens zouden uitsparen en richting de armewarmelanden zouden sturen.......

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Maakt niet uit.
Ik heb toch groene stroom :+

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lord of the Pentium schreef op 05 April 2003 @ 16:06:Je kunt proberen je laptop cpu op lage snelheid te laten lopen dmv speedstep ? De meeste P3 en P4 cpu's hebben dat en dan kun je hem ipv op 1000mhz op 700mhz laten lopen met als gevolg dat ie minder warm wordt.
Helaas werkt het zo niet helemaal, doordat ie op een lager voltage gaat lopen, wordten de flanken minder duidelijk, daardoor brengen ze de snelheid omlaag omdat te compenseren, maar niet meer 100%, waardoor de weerstand in de transistoren toeneemt en de cpu warmer word.
De cpu gebruikt wel minder stroom (watt) maar het rendement wordt een stuk lager.

Voorbeeld: normaal loopt ie op 3,3 volt, 1000Mhz en gebruikt ie 60 watt. daarvan is 30watt verlies aan warmte.
Nu zet je hem lager, nu loopt ie op 1,2volt, ~700Mhz en gebruikt ie 45watt.. maar helaas nog steeds 30watt warmte verlies.
Snap je hem ?

beetje offtopic allemaal, maar om er nog iets verder op in te gaan,
Als je gaat overklokken is het belangrijk om altijd het maximale voltage in je cpu te stoppen, waardoor de flanken minder afbuigen en de weerstand afneemt (weerstand==warmte).

Overigens, je laptop is berekend op 100% load, dit moet hij aankunnen 24/7 achter, je fan's slijten natuurlijk wel sneller daardoor.

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

DPCKippie schreef op 05 April 2003 @ 16:48:
Maakt niet uit.
Ik heb toch groene stroom :+
toch wel van gras he :P

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Eeeehhhmmm....
Dat moet je aan de Nuon vragen. :/

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Groene stroom wordt oa. opgewekt uit biomassa(=tuinafval=gras dus).
Ja, groene stroom wordt opgewekt door gras :)

🖥️ | 🚗

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

niet alle groene stroom wordt opgewekt uit biomassa, onder groene stroom valt ook zonnecellen, windmolens, enz. dus alles wat geen duurzame brandstof verslint

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 20:45

scorpionv

This space for rent

Je kunt ook een koe en cpuidle samen draaien, dan doen ze 50-50, en dat scheelt al snel een graadje of 10.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:56

radial

Watch out

Ik draai koe zo`n 1,5 jaar op laptop in de wintermaanden als het koud is, is temp zo`n 55 graden van de proc, maar in de zomer zo rond de 70, zonder fan erop gericht.
Met grote fan zakt de temp ongeveer 10 graden en het is lekker fris dan dus dat is ook goeie optie.

Wel belangrijk!!! zorg dat je van je laptop de in- uit- laatroosters goed schoonhoud, dat scheelt meestal al gauw een graad of 5.

20xSF170s - ozo

Pagina: 1