Toon posts:

CPU Family reporting

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om de CPU family te bekijken en te wijzigen of aan te zetten

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Kun jij je eigen familie bekijken: ja --> kijk op je proc een zoek het serie nummer op, op internet
Kun jij je eigen familie Wijzigen: nee --> Jij stamt namelijk van hun af ze zullen altijd je familie blijven
Kun jij je eigen familie aanzetten --> Die heb je, die staan altijd aan :+

moest ff lachen bij het lezen van dit topic. De familie van een proc is gewoon het type waartoe hij behoort.. dat is gewoon zo en daar kun je niks aan veranderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ExcaliburDexter op 05-04-2003 15:19 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Zie dit, dat verklaart een hoop: Spellen willen niet starten CPU Family niet correct

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
onmogelijk, en wrom zou je?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:18
Dat topic heeft het over een vaag probleem de p4 bevat nl alle 586 instructies en meer. En zonder die cpu fam check zou het spel perfect moeten runnen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Nou waar het omgaat is dat als ik een spel installeer doet hij het niet en geeft hij aan dat de minimale systeem eis een 80586 is en als hij dat bij mij checkt zegt hij dat ik 0 heb

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

ik heb hier een duron 900 (volgens mij 686) draait hier toppie heb je btw een orginele simcity 3000

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Pentium 4 @ 2.53Ghz (533)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, heb het 3 keer moeten doorlezen (+link) voordat ik het snapte, en het is eigenlijk een bijzonder interessante issue.

Ik heb even de titel licht aagepast en stel voor de vraag als volgt te herformuleren:

Sommige programma's doen een CPUID check om te zien of ze kunnen draaien op een PC. Nieuwere CPU's hebben voor deze progs onherkenbare ID's en geven dus foutmeldingen. Is er een manier om een andere CPUID aan programma's te laten doorgeven (door BIOS en/of OS (Windows)) dan werkelijk in het systeem zit?

Ik zou het zo 1-2-3 niet weten, maar misschien dat anderen wel dit tegengekomen zijn (moet redelijk vaak voorkomen bij retro-gaming, lijkt me zo :z )

Oslik blyat! Oslik!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sim-pel: Gewoon de Hw-check niet uitvoeren, zeker als het nodig is.

Installeer het spel, kijk of het werkt en als het werkt, duh...het werkt toch :+
Zulke Hw-checksprogs kan je met een korreltje zout nemen, zeker vandaag de dag.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Madrox schreef op 05 April 2003 @ 16:35:
Sim-pel: Gewoon de Hw-check niet uitvoeren, zeker als het nodig is.

Installeer het spel, kijk of het werkt en als het werkt, duh...het werkt toch :+
Zulke Hw-checksprogs kan je met een korreltje zout nemen, zeker vandaag de dag
Gelijk heb je als je kunt kiezen het uit te zetten, maar wat als dat niet kan :?

Oslik blyat! Oslik!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan moet er gewoon een patch komen van het des betreffende spel.

Tweakers Discord

Verwijderd

tweakduke schreef op 05 April 2003 @ 17:47:
Dan moet er gewoon een patch komen van het des betreffende spel.
Maar als dat spel niet meer ondersteund wordt?

Need for Speed 3 klapt er bij mij uit met de melding dat het niet wil installeren op Windows NT, net zoals Starfleet Academy. Als ik echter APPCOMPAT of de compatibiliteitsmodus van Windows 2000 gebruik (en die op Win98 zet), dan installeren de spellen gewoon, en dan werken ze perfect.

Zonder zo'n "fop"programmaatje zou ik de games niet eens kunnen installeren, omdat het spel denkt dat dit Windows NT is, en het installeert dus gewoon helemaal niet.

Spellen die erop staan dat je de hardware check haalt, kun je niet installeren. Creep Night, een pinball spel, installeert niet goed omdat het spel denkt dat mijn VGA kaart te langzaam is. De snelheid van de TI-4600 is echter zo hoog, dat de snelheids teller overloopt, en naar de negatieve kant overslaat. Ik kan echter gelukkig gewoon aangeven dat de "trage hardware" genegeerd moet worden.
Pagina: 1