[PHP] online tijd bezoeker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan er berekend worden hoelang een bezoeker online is geweest???
dit moet enigzins mogelijk zijn, alleen kan ik het nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Je bedoeld verbinding met internet, of de tijd dat de browser open staat?
Want met kabel en adsl enzo is dat eerste natuurlijk vrij nutteloos..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee bedoel hoelang een bezoekr op mijn site is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat-ie bedoelt hoe lang een gebuiker op zijn site geweest is. Beetje duidelijkheid svp!

/aha

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je neemt een table in je database met 3 velden, ip, begintijd, eindtijd.
Bij het laden van een pagina ga je in die table kijken of dat het ip van de client er al in zit met eindtijd binnen het laatste half uur ofzow.
Zonee: insert een nieuwe row met begintijd = NOW() en eindtijd = NOW()
Zoja: update de betreffende row met eindtijd = NOW()

Als de client de site verlaat wordt eindtijd niet meer aangepast, zodoende kun je de onlinetijd per IP berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In onderstaand topic staan wat tips. Naast dit topics staat er nog wel meer over dit onderwerp in de search.

[rml][ PHP]Tellen hoe lang iemand op site is[/rml]

Ik heb zelf geprobeerd de tijd te meten dat een gebruiker op een pagina verblijft en dat gaat niet met alleen PHP volgens mij. Je kan het tijdstip vangen dat een gebruiker aankomt op de pagina, maar een 'browser-sluit, of reload-event is een ander verhaal.

Je zal deze events met javascript moeten checken. Test of er een onUnload event is en zorg dat er een popup (of -under!) opent op dit event. In die popup stop je dan een stukje PHP dat de 'eindtijd' in de database zet en dan sluit je direct die popup.
Toegegeven, het is verre van elegant, maar het werkt.

Als er iemand een elegantere oplossing heeft hoor ik die ook graag.
Pagina: 1