Toon posts:

Opstartproblemen: mobo FIC VL-601

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In een PC van een vriend heb ik een modem in moeten bouwen. Kreeg het modem met geen mogelijkheid aan de gang. Op aanraden van de helpdesk van de winkel waar het modem van aan kwam, de BIOS een keer geladen met factory defaults. Sindsdien start de PC niet meer op. Het win98 logo verschijnt nog 2x in het scherm en daarna een spontane reboot. Via veilige modus kom ik wel in windows maar goed, daar kan ik verder ook niet veel.

Config:
Pentium 2 300 MHz
192 MB geheugen
mobo: FIC VL-601

voor derest geen andere hardware aanwezig in de PCI sloten. Voorde reset naar BIOS default werkte het systeem goed, op het geinstalleerde modem na dan.

Weet iemand zo wat voor BIOS settings deze spontane reboot kunnen veroorzaken???

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
Bij dit probleem denk ik aan geheugen timing. In de meeste biossen kun je een langzame bios setting laden en een snelle. het kan zijn dat je de snelle versie hebt geladen en dat nu het geheugen het niet meer aan kan. Ik weet niet of de processor snelheid in het bios geregeld wordt anders moet je ook even kijkken of dit niet veranderd is (zou normaal niet gebeuren, maar je weet nooit)

bij modems is vaak een oplossing om zelf in windows de irq dma en dat soort zaken te veranderen. die dingen zijn namelijk vaak een beetje vreemd met plug an pray zaken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je een topic opent

Zie je eigen topictitel: Opstartproblemen: mobo FIC VL-601

Probeer dus eerst: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :z

Dicht wegens FAQ niet gelezen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.