Toon posts:

Knoppix en EXE bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb knoppix gedownload, op een cd gedaan en gestart en ik moet zeggen dat linux zeer kewl is! Maar nu is mmijn probleem een beetje, dat ik geen .exe bestanden kan starten. Dan krijg ik namelijk zo'n scherm met de vraag met welk programma ik het wil starten. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gewoon een exe bestand kan starten? En ja, ik heb de search gebruikt, maar dat is voor mij grotendeels abracadabra :P Tia

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:X

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Linux kan niet overweg met exe bestanden, dat is het formaat van windows. Wine kan sommiggen wel openen, maar dat is verre van ideaal.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

OMFG, lees de FAQ eens ofzo :X

Alle proemn in n drek

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Misschien had je ook even de FAQ moeten lezen, daar staat dit.
Linux snapt niet wat hij met Win32 executables (programmas dus) aan moet

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Met een beetje gezoek had je hier wel kunnen achter komen, maar GNU/Linux gebruikt een ander soort executables. Windows gebruikt namelijk het PE-formaat als ik het me goed herinner, en GNU/Linux ELF. Daarbij komt dat Windowsprogramma's natuurlijk gelinkt zijn tegen Windows-bibliotheken, gebruik maken van Windows-systeembestanden, etc. die GNU/Linux (natuurlijk) niet heeft.
Een mogelijke oplossing (alweer; wat zoeken...) is dat je wine kan gebruiken. Dit is een windows-emulator die een heel aantal windows-programma's kan starten onder GNU/Linux. Ik weet helaas niet of Knoppix dit pakket meelevert.

Edit: zoals mijn voorganger aangeeft: het stond zelfs in de FAQ (FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02), wat van weinig goede mentaliteit getuigt. Wat mij betreft kan dit topic dicht, ff modje zoeken dus ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Bart Coppens op 05-04-2003 14:15 ]

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

.exe gaat niet werken i.c.m. linux kan wel als 't staat aangegeven op de site dat het ook een exe is voor linux. Dus is die gecompileerd en hebben ze 'm blaat.exe genoemd. Je kan 't ook proberen met winex.

• deadinspace
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Zoals je in NOS policy - updated 01/04/03 kunt lezen wordt je hier geacht eerst zelf te proberen en te zoeken voordat je een topic opent. In de NOS policy staat ook expliciet FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 vermeld, waar dit dus letterlijk in staat.

Je topic gaat dus op slot. Toon voortaan zelf eens initiatief, zoek op logische plaatsen (GoT search, google, FAQs, site van het product in kwestie, etc), voor je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.