ok, ik wil voor een project een programma gaan maken in J++ en het dan via het internet ko0ppelen aan een SQL database. wat ik me nou af vraag, zou ik er beter een andere database voor moeten gebruiken, of werkt J++ en SQL prima samen??
Ik denk dat je eerst goed moet uitzoeken wat je nu precies bedoelt. SQL Database?? Als je bedoelt of de database ook SQL aankan, dan kan je met de meeste normale databases uit de voeten: ze kunnen namelijk allemaal sql aan. En verder zou het bij normale applicaties niet mogen uitmaken wat voor database er nou achter hangt, sql is sql.
En waarom wil je in j++ proggen? Als je met .NET bezig gaat, dan zou ik gewoon in c# gaan proggen.
En waarom wil je in j++ proggen? Als je met .NET bezig gaat, dan zou ik gewoon in c# gaan proggen.
[ Voor 15% gewijzigd door Alarmnummer op 05-04-2003 14:05 ]
SQL is geen database, maar een taal.
Je hebt als database bijvoorbeeld MySQL, SQL Server, etc.
Welke heb je?
Je hebt als database bijvoorbeeld MySQL, SQL Server, etc.
Welke heb je?
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
J++ is volledig exit. Je werkt met het Java 2 Platform, of met Microsoft .NET (C# dan met name, J# is ook niet echt nuttig).
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Heb je je .NET Magazine al bekeken? Ik vond de migratie van java naar j# echt geweldig. Hebben ze bij ms niet door dat java al bij versie 1.4(.2) is? Je kan super eenvoudig alles van jdk1.1.4 migreren naar j#, maar wie progt in godsnaam nog in jdk1.1.4?? Je komt dus onheroepelijk in de problemen als je zaken gebruikt die na 1.1.4 zijn ingevoerd. En volgens mr ms is het ook super eenvoudig om je gui om te zetten. Je sleurt en pleurt een vergelijkbare gui in VS.NET en copy paste alles logica eronder: geweldige migratie oplossing!!mbravenboer schreef op 05 April 2003 @ 14:21:
J++ is volledig exit. Je werkt met het Java 2 Platform, of met Microsoft .NET (C# dan met name, J# is ook niet echt nuttig).
Alarmnummer, ik vind het vooral erg leuk dat er constant over "upgraden" naar .NET gesproken wordt en dat sommige Java code niet ge"upgrade" kan worden, maar dat is niet erg, aangezien je met de .NET library dat toch makkelijk geport hebt vanwege de veel krachtiger mogelijkheden, etc...
Puur MS reclame dat blaadje, maar goed, ik verwachtte ook niet anders na de eerste twee delen gezien te hebben, toch wel een interessant blaadje trouwens...
Puur MS reclame dat blaadje, maar goed, ik verwachtte ook niet anders na de eerste twee delen gezien te hebben, toch wel een interessant blaadje trouwens...
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Hmmzz... als ik op locatie ben dan las ik over het algemeen andere vakliteratuur: de actueel. Helaas heb ik ze allemaal al tig keer bekeken, en ben blij dat ik nu ander leesvoer erbij heb op de plee.
Het gaat hier met name over bestaande Java code, bestaande Java programmeurs en de vraag hoe Microsoft hun .NET aantrekkelijk kan maken voor deze groep mensen. J# zou hiervoor de oplossing moeten zijn, maar zoals Alarmnummer al uitgelegd heeft is het geen oplossing. J# bestaat eigenlijk uit twee delen: een taal die C# een beetje ombuigt naar een Java-achtige syntax en de mogelijkheid Java 1.1.4 libraries te gebruiken.Gerco: Alarmnummer, ik vind het vooral erg leuk dat er constant over "upgraden" naar .NET gesproken wordt en dat sommige Java code niet ge"upgrade" kan worden, maar dat is niet erg, aangezien je met de .NET library dat toch makkelijk geport hebt vanwege de veel krachtiger mogelijkheden, etc...
Iedereen gebruik nieuwere libraries dan Java 1.1.4, dus op dat punt is J# geen oplossing. J# als meer Java achtige C# is zinloos: C# is prima. Een converter die code Java transformeert naar C# zou het enige zijn wat je wilt, waarbij we de library moeilijkheden dan even wegdenken.
Nieuwere Java code draait dus niet zomaar op .NET, het is wachten op goede oplossingen van andere partijen. Waarschijnlijk zal dit pas gaan gebeuren als Sun J2SE open source maakt of het GNU Classpath project plotseling een enorme impuls krijgt.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Pagina: 1