Toon posts:

Broadcom 5702 gigabit-chip faalt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een asus p4g8x deluxe mobo, met geintegreerde Broadcom 5702 chip (gigabit).
Nu is het probleem het volgende:

Als ik in XP bijvoorbeeld een locale ftp server join, en een transfer start, reboot de computer zomaar. Dit gebeurt ook als ik files probeer te downloaden ofzo. het lijkt wel alsof de PC reboot als er 'ineens' grote paketten data hierheen komen.

Is dit te verhelpen door instellingen te wijzigen? Ik weet niet goed welke instellingen enabled/disabled moeten. Bijv.: 802.1p QOS (wanneer aan/uit), Checksum Offload, Ethernet@wirespeed, Flow control, Jumbo MTU, Large send offload, locally administered address.

Ik heb naar mijn weten de nieuwste drivers erop staan.
alles draait op XP (2,5ghz 512ram) een 100mbit fd netwerk, zitten edimax switches tussen, maar zonder die dingen gebeurt hetzelfde.

Echter, als ik een realtek nic'tje (100bmit) aansluit, heb ik geen last van dit probleem.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik heb zelf ook een Broadcom 5702 (P4PE) en heb er zelf geen last van (standaard instellingen)
Probeer eens 100Mbit Full duplex? kan mss helpen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Het probleem kan ook veroorzaakt worden door de setting "Auto Sensing" vam de netwerkkaart. Door handmatig de juiste snelheid en duplex-mode in te stellen worden dit soort problemen vaak vermeden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe staan de instellingen bij jou dan?

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:13

PeNGuiN

't Is Wat...

Ik heb ook een P4G8X deluxe en een vreemder probleem. Ik kan nergens kiezen dat ik de kaart op gigabit mode wil. De enige keuzes zijn 10HD/FD en 100HD/FD en auto. Een vriend van mij heeft ook een dergelijke Broadcom 5702 gigabit chip onboard en die kreeg het ook niet voor mekaar.

Ja, ik heb de nieuwste drivers enz. Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en weet hoe het op te lossen is?

P4 3.06 @ 3.3 (FSB 143)
ASUS P4G8X deluxe
1GB DDR dual channel
Windows XP

Dr. Phil himself!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

heb je wel een gigabit switch?
Pagina: 1