Ik heb een website waar mensen kunnen stemmen op iets. Als ze dat gedaan hebben slaat ie een cookie op om te vertellen dat ie al gestemd heeft, maar dit is makkelijk te omzeilen.
Wat ik daarom wil proberen is het ip adres van de stemmer op te slaan als last_ip in de database zodat de bezoeker niet tig keer achter elkaar kan blijven stemmen:
$last_ip is een varchar(50) in de database
Voor het gemak heb ik veel code weggelaten.
Als ik dit test zijn $current_ip en $last_ip wel op het oog gelijk, maar voert ie de overige acties wel uit, dus ziet ie ze niet als dezelfde ip.
Moet ik $current_ip op een andere manier opslaan of i.p.v varchar(50) iets anders gebruiken? Of is er een veel betere oplossing hiervoor?
Wat ik daarom wil proberen is het ip adres van de stemmer op te slaan als last_ip in de database zodat de bezoeker niet tig keer achter elkaar kan blijven stemmen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $current_ip = GetHostByName($REMOTE_ADDR); $last_ip = $database[11]; // Hier haalt ie $last_ip uit de database if (current_ip != $last_ip) { -- Hier slaat ie $current_ip op in de database over $last_ip -- overige acties } |
$last_ip is een varchar(50) in de database
Voor het gemak heb ik veel code weggelaten.
Als ik dit test zijn $current_ip en $last_ip wel op het oog gelijk, maar voert ie de overige acties wel uit, dus ziet ie ze niet als dezelfde ip.
Moet ik $current_ip op een andere manier opslaan of i.p.v varchar(50) iets anders gebruiken? Of is er een veel betere oplossing hiervoor?