Toon posts:

[usb] controller zorgt voor hangen tijdens proben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een mooi Gigabyte mobo (http://tw.giga-byte.com/M...ducts_GA-8GE667%20PRO.htm), met een Intel® 82801DB ICH4 chipset, met dus ook USB controller (http://www.intel.com/design/chipsets/845g/.

Ik heb hier nog niet eerder linux/bsd op gehad, heb hem pas een paar dagen.

Ga ik RH9 installen krijg ik tijdens booten van de installcd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
usb.c: registered new driver usbdevfs
usb:c: registered new driver hub
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1
hub.c: USB hub found
hub.c: 6 ports detected
usb-uhci.c: $Revision: 1.275 $ time 17:33:52 Mar 13 2003
usb-uhci.c: High bandwidth mode enabled
usb-uhci.c: USB UHCI at I/O 0xb800, IRQ 9
usb-uhci.c: Detected 2 ports

En dan een knipperende cursor... stoppen...niks....

Goed... freebsd 4.7 dan maar:

code:
1
uhci0: <Intel 82801DB (ICH4) USB Controller USB-A> port 0xb800-0xb81f irq 9 at device 29.0 on pci0

en dan ook niks.....

Ik heb al gekeken naar BIOS updates, zijn er nog niet. Iemand hier die ervaringen met dit board heeft?

Verwijderd

Topicstarter
bscheiden schopje voordat ik een nieuwe usb controller ga halen?

Verwijderd

In linux heb je twee modules voor de USB controllers. Ik weet even niet welke RedHat gebruikt, standaard, maar je zou de andere kunnen proberen (ze zijn 'mutually exclusive', oftwel.. of de een, of de ander).

Als je zelf een kernel bouwt gaat het om de optie USB Support en dan ofwel UHCI, of UHCI Alternate Driver. De resulterende modules heten respectievelijk usb-uhci.o en uhci.o.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:29:
In linux heb je twee modules voor de USB controllers. Ik weet even niet welke RedHat gebruikt, standaard, maar je zou de andere kunnen proberen (ze zijn 'mutually exclusive', oftwel.. of de een, of de ander).

Als je zelf een kernel bouwt gaat het om de optie USB Support en dan ofwel UHCI, of UHCI Alternate Driver. De resulterende modules heten respectievelijk usb-uhci.o en uhci.o.
Snap ik, maar in dit geval is hangt ie al bij het booten van de installatie-cd, dus nog voordat ik een linuxkernel op me systeempje heb. Ook booten met linux noprobe heeft geen zin.Ook bij FreeBSD is dit zo :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 18:00 ]

Verwijderd

Ik heb ook het probleem dat m'n pc hangt tijdens het opstarten van de usb.
Dit heb ik nog niet verholpen maar als hij hangt bij mij alleen als er wat in aan de usb poort hangt.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Je kunt, dacht ik, als boot optie "linux nousb" kiezen, en dan hopen dat ie wel door de install heen komt.

Ik heb zelf ook problemen met usb en installatie. Dit komt volgens mij door m'n usb-hub/monitor waardoor ik stapels time-outs krijg. Ik heb gewoon alle usb-spul eruit getrokken voor de installatie:)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

usb 2.0 ... Dan heb je zoiezo ohci nodig als ik me niet vergis!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
A_L schreef op 07 April 2003 @ 20:17:
Je kunt, dacht ik, als boot optie "linux nousb" kiezen, en dan hopen dat ie wel door de install heen komt.

Ik heb zelf ook problemen met usb en installatie. Dit komt volgens mij door m'n usb-hub/monitor waardoor ik stapels time-outs krijg. Ik heb gewoon alle usb-spul eruit getrokken voor de installatie:)
dat klinkt wel goed ja, alleen dan heb ik niks meer :) Maar ik begin zo te denken dat het aan me extra usb hub ligt, mede omdat BSD ook niet wil.

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Install ging bij mij OK, maar na een Hardware Probe onder Gnome werkte mijn USB-mouse niet meer (en de PS/2 muis ook niet)

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 11:53:
[...]

dat klinkt wel goed ja, alleen dan heb ik niks meer :) Maar ik begin zo te denken dat het aan me extra usb hub ligt, mede omdat BSD ook niet wil.
Update: nee, ligt ook niet aan de extra hub, die overigens direct het mobo zit aangeprikt. Zo maar eens een nieuwe usb-controller halen, kijken of dat nog enig zin heeft.
Pagina: 1