3e BX133 kapot, P3-800 ook???

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dus een BX133 + P3-800, maar toen ik het waterblok vastschroefde op mijn inmiddels 2e BX133 brak een van de pinnetjes waar je dit acher haakt af. Ik een nieuw mobo halen... Afgelopen vrijdag nieuwe proc gekregen, wat denk je: weer afgebroken |:(. Ik schroef hem helemaal niet strak vast, maar toch breken die pinnetjes steeds af. Zal Funprice leuk vinden :(. Is dit een bekend probleem of niet? Ik heb trouwens vrijdag de boel vast gezet op mijn P3, liep allemaal lekker (over de 1GHz gekregen), maar vanmorgen kwam ik erachter dat in het weekend het pinnetje is afgebroken...

Klotezooi, ook op mijn P3 is een zwarte aanslag rond de core te zien, volgens mij is dat aangebrande koelpasta, hij doet het nml nog wel en de koelpasta van de boxed koeler is verdwenen (die heb ik er daarna opgezet in de hoop dat hij op de core zou blijven plakken, mislukt dus). Ik probeerde nog het pinnetje vast te lijmen, maar dat lukte (natuurlijk) niet. KLOTEZOOI. Ik heb funprice nog voorgesteld om het mobo te ruilen tegen een BE6-II 2.0, omdat ik dan het hele zwikkie kan vastmaken aan een Abit Slotket (met die gaten :)), zodat het niet meer zou breken. KLOTEZOOI.

Nu maar hopen dat ze akkoord gaan, alleen wel kleine kans aangezien ze die BE6-II 2.0 niet hebben (niet op hun prijslijst) nu maar hopen dat ze er wel aan kunnen komen, ik schat mijn kans alleen nogal laag in. Dan maar verder kijken... KLOTEZOOI (oh, had ik al gezegd :))

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, nu doettie niets meer, proc toch niet dood he? :( Nee, Celly400 doet het ook niet... KLOTEZOOI (4e keer)

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 10:30

VKC

Intel KLOTEZOOI :) Neem AMD :)

B4K4^NI...

• Grrrrrene
  • Niet online
Euh, ik had het over ABIT, niet intel. Die P3-800 doet het toch prima???

Die socket pinnetjes breken steeds af. Ik baal er behoorlijk van, maar wat doe je eraan. Hoe hebben anderen hun waterblok bevestigd? Die klem gebruik ik niet meer hoor!

Verwijderd

Intel KLOTEZOOI Neem AMD
herstel: Abit KLOTEZOOI Neem ASUS

En ga voor 815 :) culs of hoe dat ding ook heet. Duur misschien maar 100% kwaliteit

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Je bent niet de enige die met dat probleem kampt. Zo trots als ik was wilde ik mijn testopstelling waterkoeling eens testen op een oude, maar nog wel werkende, Abit TX5. Na veel gefrot kreeg ik het in een AT minitower. :P
Dus ik de pc aangezet, even wachten op de 'biep'..... en BAM!... :o Wat was dat!!?? Met de lamp in de hand ging kijken wat er aan de hand was. Ah nee, hé! Pinnetje afgebroken, godverd****.

Nog proberen te lijmen :D maar het hielp niks.

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Sub, ik vind Abit geen klotezooi. Dat ze gebruik maken van minder kwaliteit sockets is wat anders. De borden die heb gehad zijn hoofdzakelijk Abit borden. Het zijn en blijven, voor mij, een van de betere bordenmakers in moederbordland. ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Is een socket niet een standaard dingetje die door een en dezelfde fabrikant worden gemaakt??? Ik bedoel: Abit maakt toch niet andere sockets dan Asus of MSI ofzo??? Komen die niet gewoon van intel af ofzo?

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21

3style

...

Over Abit en Asus: Op het moment bezit ik een
Abit BX133 Raid & PIII800@960 met standaard koeling @ 41 C, Phat goed mobo'tje. Waarom naar een Ghz gaan voor zoveel geklooi? Het was al een gekut om die Intel cooler van mij erop te klikken (mijn fingers open gehaald en bijna met mijn schroevendraaier in mijn Bx133 gekerfd). Maar 960Mhz voor niets is altijd leuk!
Hiervoor een Asus P2B PII350@392 gehad. Ook een phat mobo'tje. De redenen dat ik nu voor Abit koos waren de goede overklok mogelijkheden met daarnaast natuurlijk de nodige kwaliteit --> De Asus CUBX was ook een goede optie geweest.

Life's a bitch, then U Die!

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, je hebt wel gelijk, maar waterkoeling is echt leuk hoor. Lekker stil enzo en toch retegoed koelen. Ik zat me dat laatst (gisteravond) te bedenken: kan het ook niet zijn dat die socket te snel afkoelde? De core temp. van mijn P3 was -10 celcius. Dat is nogal koud en binnen 5 seconden na het starten van de pc gehaald. Zou die socket dus gewoon te snel afgekoeld zijn en zijn de temperatuursverschillen soms te groot? PC aan: -10, pc uit: 20 graden? Scheelt toch 30 graden in enkele seconden. Als dat zo is, wat doe je eraan??? Ik heb er zo'n hekel aan om nu weer naar de funprice te gaan en alweer een nieuw mobo te halen...

• ScuL
  • Laatst online: 23:24
ik ben de bezitter van een BX133-RAID met slot1. deze heb ik vorige week opgehaald bij het FP filiaal in Groningen. Probeer die maar te krijgen in combi met een slotket moet dat steviger zijn (pas op voor overgewicht!)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Grrrrrene
  • Niet online
Wil ik ook! Hoe kom je eraan? Hij staat niet in de prijslijst...

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 16:21 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik zat me dat laatst (gisteravond) te bedenken: kan het ook niet zijn dat die socket te snel afkoelde? De core temp. van mijn P3 was -10 celcius. Dat is nogal koud en binnen 5 seconden na het starten van de pc gehaald. Zou die socket dus gewoon te snel afgekoeld zijn en zijn de temperatuursverschillen soms te groot? PC aan: -10, pc uit: 20 graden? Scheelt toch 30 graden in enkele seconden.
Mwoah, dat het komt door die temperatuur schommelingen lijkt me stug. Daar heeft alleen de processor last van. Bij het randje van de socket zal het misschien een paar graden dalen, maar echt geen 30 graden in enkele seconden. (iets beter opletten bij SWO, Grrrrrene :)).
Bovendien denk ik dat dat kunststof bij -10 nog prima kan functioneren.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb SWO ook nog niet gehaald... Grapjas. Maarreuh: Funprice reageert maar niet... KLOTEZOOI

Pagina: 1