libapache-mod-perl

Pagina: 1
Acties:

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Hallo,

ik ben bezig met de installatie van een server en zou graag mod_perl installeren. Het gaat hierbij om debian 3.0 en apache 1.3.

Aangezien libapache-mod-perl zo ge-apt-get kan worden heb ik dat maar gedaan. Maar dit lijkt niet te werken...

Ik heb het volgende in apache staan:

<IfModule mod_perl.c>
Alias /perl/ /var/www/perl/
<Location /perl>
SetHandler perl-script
PerlHandler Apache::Registry
Options +ExecCGI
PerlSendHeader On
allow from all
</Location>
</IfModule>

vervolgens heb ik een script gezet in /var/www/perl/hello.pl, die ziet er als volgt uit:

print "Content-type: text/html\n\n";
print "Hello world";

Wat doe ik verkeerd? :?

Alvast bedankt voor je reactie.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
cat /var/log/apache/error.log

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• MDVej
[Sat Apr 5 12:28:10 2003] [error] (2)No such file or directory: mod_mime_magic: can't read magic file /etc/apache/share/magic
[Sat Apr 5 12:28:11 2003] [error] (2)No such file or directory: mod_mime_magic: can't read magic file /etc/apache/share/magic
[Sat Apr 5 12:28:11 2003] [notice] Apache/1.3.26 (Unix) Debian GNU/Linux PHP/4.1.2 configured -- resuming normal operations
[Sat Apr 5 12:28:11 2003] [notice] suEXEC mechanism enabled (wrapper: /usr/lib/apache/suexec)
[Sat Apr 5 12:28:11 2003] [notice] Accept mutex: sysvsem (Default: sysvsem)

• DiedX
Welk probleem heb je? Bovenstaand script wordt niet uitgevoerd? Het ziet er nog niet naar uit dat mod_perl gebruikt wordt.

• MDVej
Ik wil dus dat mod_perl wel gebruikt word. Moet ik daarvoor apache opnieuw compilen, of hoeft dit niet met debian?

• DiedX
Je hoeft Apache niet opnieuw te installeren (debian werkt met modules, welke direct onder Apache gehangen worden).
Wat ik eerder bedoel: je maakt nu nog geen gebruik van ModPerl (en voor bovenstaand script ook niet nodig :)). Wellicht dat bij http://perl.apache.org/ een script staat waarmee je kan testen of mod_perl werkt?

Kijk eens hiernaar: http://perl.apache.org/do...icks/mod_perl_tricks.html

• MDVej
Ik heb nu een veel groter probleem :S

Ik heb apache net verwijderd en weer opnieuw erop gezet met apt-get.
En ik wou even een tweede ssh verbinding openen. Maar ik kan nu niet meer inloggen, niet als root maar ook niet als een andere user. Ik heb nog 1 ssh verbinding open staan, alleen ik kan de fout niet vinden. Als ik het password van root probeer te veranderen met 'passwd root' dan krijg ik de volgende fout:

passwd: Authentication service cannot retrieve authentication info.

en als ik in auth.log kijk zie ik staan dat de user root niet bestaat. Verder ziet /etc/passwd er gewoon normaal uit..

Ik hoop maar niet dat de ssh verbinding die nu nog open staat verbroken wordt, anders moet ik dus gaan bellen :/

• MDVej
ahhhh ik heb 't gevonden. de /etc/shadow file was weg, backupje terug gezet, pfew!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

MDVej schreef op 05 April 2003 @ 12:59:
ahhhh ik heb 't gevonden. de /etc/shadow file was weg, backupje terug gezet, pfew!
Hoe krijg je dat voorelkaar :?

* moto-moi weet niet of Debian wel zo'n goede stap voor jou is, ik zou je eerder SuSE o.i.d. aanraden als ik dit zo bekijk.. :X

[ Voor 14% gewijzigd door moto-moi op 05-04-2003 13:09 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DiedX
MDVej schreef op 05 April 2003 @ 12:59:
idd. WTF ben je mee bezig?

Wat wil je uiteindelijk bereiken? Als je cgi wil proggen, lijkt me mod-cgi handiger voor je?

Verwijderd

Probeer dit eens: http://www.apachetoolbox.com
bovenstaand vind ik net zo'n aanrader als dropline-gnome voor Slackware. Waarom zelf moeilijk doen als je in een half uurtje het perfect kunt laten draaien. Dit soort tips zijn natuurlijk voor de ongeduldigen onder ons maar echt apachetoolbox rulez daar moet het je zeker mee lukken :)

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 14:22:Dit soort tips zijn natuurlijk voor de ongeduldigen onder ons maar echt apachetoolbox rulez daar moet het je zeker mee lukken :)
Waarom zelf compileren als er al een prima werkende versie bij je eigen distro zit ?

Verwijderd

moto-moi schreef op 05 april 2003 @ 14:27:
[...]

Waarom zelf compileren als er al een prima werkende versie bij je eigen distro zit ?
Wel omdat ik destijds mod-perl aan de praat wilde krijgen en die zat standaard niet geinstalleerd dus heb ik zelf dagen verspeeld met compileren van apache en allerlei modules tot ik apachetoolbox tegen kwam die het gewoon in 5 minuten voor je kan doen. Geweldig produkt dus. Meer kan ik er niet over zeggen.

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 14:29:
Wel omdat ik destijds mod-perl aan de praat wilde krijgen en die zat standaard niet geinstalleerd dus heb ik zelf dagen verspeeld met compileren van apache en allerlei modules tot ik apachetoolbox tegen kwam die het gewoon in 5 minuten voor je kan doen. Geweldig produkt dus. Meer kan ik er niet over zeggen.
Welke distro gebruikte je dan , FreeSCO ?
Bij Debian, en alle normale mainstream-distro's zitten dit soort dingen standaard in de packagemanager.
Ze zijn misschien niet standaard geinstalleerd, maar dat is met een eenvoudige apt-get of rpm-regel te verhelpen..

Verwijderd

moto-moi schreef op 05 April 2003 @ 14:31:
[...]

Welke distro gebruikte je dan , FreeSCO ?
Bij Debian, en alle normale mainstream-distro's zitten dit soort dingen standaard in de packagemanager.
Ze zijn misschien niet standaard geinstalleerd, maar dat is met een eenvoudige apt-get of rpm-regel te verhelpen..
Zou kunnen.

Dit begint off-topic te gaan. Ik wilde in ieder geval "WegGUI" installeren een webbased content system en om een lang verhaal kort te maken het heeft me flink veel tijd gekost voor het goed werkte en ik heb meerdere keren apache en modules moeten compileren. Ik heb in die tijd zelfs geswitched van Slackware naar Debian en weer terug naar Slackware alleen maar om WebGui goed te laten draaien. Mijn probleem was waarschijnlijk dat ik wel van alles echt de laatste nieuwste versie heb gecompileerd. Dat gaf zowieso al problemen met mod-perl die niet wilde compileren omdat bijvoorbeeld de apache versie te hoog was.

Maar goed boeit allemaal niet zo. Ik geef alleen topic starter een tip dat hij/zij met apachetoolbox in vijf minuten de boel klaar kan hebben. Apachetoolbox is een geweldig handige tool als je apache wilt compileren met whatever modules je maar wilt hebben.

• MDVej
Wat mij betreft is debian een van de beste distro's. Ik heb 't allemaal al aan de praat. Bedankt voor jullie reactie.
Pagina: 1