Deze week krijg ik een nieuwe pc met een Asus A7V mobo, 1 Ghz AMD Athlon, 192 mb intern + Geforce 2 GTS. Op dit moederbord zit standaard de Promise Ultra/DMA 100 ide-controller. Hierop wordt mijn 30 Gb harde schijf als master aangesloten. De cdromspeler wordt op de 2e primaire ide-slot als master aangesloten (Ultra/DMA 66)
(mobo heeft 4 ide-poorten > 4 x 2)
Vraagje:
Is het nu verstandig om mijn cd-brander op dezelfde poort als de cdromspeler als slave te installeren of is het beter om de 2e secundaire Ide-slot (Ultra/DMA 66) te gebruiken en de brander dan op master te zetten. Wat is stabieler?
Ik neem aan dat de brander niet zonder meer op de Promise controller aangesloten kan worden, aangezien deze Ultra/DMA 100 ondersteunt.
Graag advies.
(mobo heeft 4 ide-poorten > 4 x 2)
Vraagje:
Is het nu verstandig om mijn cd-brander op dezelfde poort als de cdromspeler als slave te installeren of is het beter om de 2e secundaire Ide-slot (Ultra/DMA 66) te gebruiken en de brander dan op master te zetten. Wat is stabieler?
Ik neem aan dat de brander niet zonder meer op de Promise controller aangesloten kan worden, aangezien deze Ultra/DMA 100 ondersteunt.
Graag advies.