Toon posts:

[java/perl] MidP<->Servlet<->Perl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze vraag ook al ergens anders gepost, dus is het erg dat ik het hier naartoe copy/paste? Je mag van mij commentaar er op hebben!

I have some questions about a server side solution.

I am running on a OpenBSD testbox an apache Webserver with Perl CGI that serves several forms etc. and reads/writes to a database, which is for the moment a flat file (if later neccesary I transfer it to MySQL). I also want to make a more simple gateway for midp phones to the same app and add some other functionality to it. I want to use java servlets for that.

In order to have the servlet(s) integrated with the Perl script I will have to make an interface. I will adjust the script to make that possible, I thought it would be best if I keep the script as the only program that can write to the database.

My questions are: Do I need an Applicationserver for that, or will Tomcat do just fine? At the moment only JDK 1.2.2 is available on OpenBSD, so will that restrict me in my programming?

Any other comments/suggestions are also welcome!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een j2ee applicatie server die draait op jdk 1.2.2? Ik weet dat ik een nieuwere jdk kan emuleren, maar als bv jBoss draait op jdk 1.2.2 dan ben ik ook blij. Ik heb op jboss.org gezocht, en daar was alleen maar 1 enkel zinnetje van iemand die beweerde dat jBoss 2.4.4 door j2ee ondersteund werd. Zie hier. Iemand?

Verwijderd

Antwoorden op de vragen:
1- ja, en tomcat is daar prima geschikt voor
2 - ?, dat zal je gewoon even moeten bekijken, maar het zal wel werken, het blijft java2

Verwijderd

Topicstarter
Een opinie vraagje. Wat is beter?

Ik twijfel tussen

1) De servlet direct met de database laten ouwehoeren (waarbij dus EN het script EN de servlet de database apart gebruiken)
2) Het script aanpassen (met nieuwe functies, speciaal voor de telefoon), zodat de servlet de http requests van de telefoon intern naar het script doorstuurt, die op zijn beurt met de database de zaken verder afhandeld.

Aan de ene kant is het database gedeelte al geregeld in het script (dus handig), maar aan de andere kant is het belangrijk dat een Web browser absoluut niets te zoeken heeft in de functies die uitsluitend bedoelt zijn voor de servlet. (Is dit goed te waarborgen?) Bij directe servlet <--> db verbinding zijn die zaken wat beter gescheiden.

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Mja, wat echt beter is, ik zou het niet weten. Als dat Perl script niet al te groot is zou ik overwegen om de hele zaak om te bouwen naar een aantal JSP's en 1 of meer servlets. Heb je tenminste 1 vertaalslag er uit gehaald.

Voor wat betreft het verbergen van functies die je servlet wel mag gebruiken en de web browser niet: dit wordt in principe voor je geregeld door Tomcat. De enige methods die door een HTTP request kunnen worden getriggerd zijn de handler methods van de servlet (doGet, doPost, doPut en doDelete), de rest is 'van buitenaf' niet te gebruiken.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm...

Het is wel de bedoeling dat dat Perl script bereikbaar is voor een Web browser (originele functionaliteit), ik wil voor de telefoon andere mogelijkheden implementeren die niet voor een Web browser bedoelt zijn.

Als ik de database (MySQL) aanspreek via een servlet, zorgt de database er dan voor dat het Perl script en de servlet niet tegelijk aan een record zitten? Zorgt MySQL zelf voor locking?

Over een paar dagen ga ik er mee aan de slag, ik moet het maar eens goed bekijken...
Pagina: 1