zakdoekje of iid op videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ok, ten eerste sorry voor deze zeer vage topic titel.. :) Het probleem zit zo.. vorige week woensdag is m'n waterkoeling gaan lekken.. En raad eens wat daar onder hangde.. juist, m'n agp video kaart.. (leadtek ti4400).. Die was dus naar de kl#te! :( Nu heb ik m'n waterkoeling weer gemaakt hoop ik (hij lekt niet meer tot nu toe) en heb ik m'n computer weer draaiende.. Ditmaal met een radeon 9700 pro..

Nu zou ik voor de eerste paar dagen die kaart even willen afbeschermen tegen waterdruppels (al ga ik ervan uit dat ie niet meer lekt, maar je weet maar nooit).. Kan dit dmv een paar papieren zakdoekjes op de kaart te leggen ofzo? Zorgt dat niet voor storing op de kaart? Of misschien dat iemand een andere oplossing weet om die kaart tijdellijk af te dekken.. Totdat ik zeker weet dat m'n waterkoeling niet meer gaat lekken.. Alvast bedankt.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door blakez op 05-04-2003 11:34 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Neem een stoffen zakdoekje. Papier gaat zo plakken.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, als dat zakdoekje nat wordt wordt die video kaart ook nat en gaat dat ding als nog dood.

Verwijderd

een bakje erop

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

-ET-

Phone Home

ja maar als het te nat word dan gaat het water door het zakdoekje heen en dus krijg je alsnog kortsluiting. Ik weet niet hoe groot de lekkage is/was maar als el veel water uit komt dan heeft dat zakdoekje imho weinig nut.

edit:

oplossing hierboven lijkt mij inderdaad beter/.

[ Voor 14% gewijzigd door -ET- op 05-04-2003 11:36 ]

Verwijderd

eehhh..het is gebruikelijk om je wc te laten testdraaien zonder dat je hardware er onder zit...wordt anders zo'n dure hobby...

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Het is hing, niet hangde :P

Maarja, ik zou een stukje zeil/plastic ofzo onder je wc en boven je videokaart spannen..
En een plastic bakje is natuurlijk ook een id! :)

Ik zou alleen contact met je hardware zoveel mogelijk vermijden. En een doekje oid zou ik niet doen..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

DinX

Motormuis

Niet echt slim om maar al je hardware in te bouwen en dan "te kijken of hij gaat lekken of niet".
Je kan zowieso beter eerst je wc-setup een dagje laten draaien zonder al je hardware in je kast (en al zeker zo'n duur ding als een radeon).

Wat je nu eventueel kan doen is een droog sponsje (zo 1 om de afwas mee te doen, ideale grootte) erop te leggen. Dat houdt het water wat beter vast.
Wordt een zakdoek nat dan wordt hetgeen waar ie op ligt ook nat, zelfs bij wat druppeltjes.
Een sponsje kan heel wat meer water vasthouden

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• blakez
  • Laatst online: 13-10-2025
Ok even ter verduidelijking.. Ik heb nu m'n waterkoeling al 3 jaar lang zonder problemen draaien.. alleen is het dus vorige week woensdag wel gaan lekken.. Ik denk zelf dat het kwam doordat de 2 slangklemmetjes op het waterblok wat los zaten.. waarschijnlijk zijn die wat losgetrilt in die 3 jaar.. Maar nu heb ik die 2 klemmetjes weer superstrak vast gedraaid en heb ik ook nog extra tape er rond gedraaid.. Dat heb ik vorige week ook weer uitvoerig getest.. (zonder hardware) en toen lekte het niet.. maar nu ik alles weer aangesloten heb, wil ik toch wel de zekerheid hebben (mocht hij toch nog lekken) dat de waterdruppeltjes niet direkt op m'n videokaart vallen, maar in een bakje of een zakdoekje ofzo..

m.a.w. ik wil gewoon nooit meer een videokaart van 700 piek weggooien.. 8)7 Want dan wordt wc wel een heel duur grapje.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door blakez op 05-04-2003 11:52 ]

Verwijderd

inderdaad niet slim om te testdraaien met hardware, maar als je dat echt wil is zo'n antistatisch plastic zakje dan niet wat. Desnoods gewoon dat zakje wat er om je radeon zat. Gewoon 1 stukje inknippen en om je kaart heen schuiven.

Verwijderd

Kan je niet beter een rol goedkope huishoudfolie halen en die in je PC zo opspannen dat de Hardware onder een soort tent liggen? Plastic = waterdicht.
Mijn persoonlijke idee zou zoiets zijn als de PC op z'n kop leggen en de HD's en CDroms omdraaien. Als de waterkoeling lekt, dan is alleen zwaartekracht voldoende om de boel droog te houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 11:51:
inderdaad niet slim om te testdraaien met hardware.
lees de draad voor je blaat |:(
blakez schreef op 05 April 2003 @ 11:50:
Ok even ter verduidelijking.. Ik heb nu m'n waterkoeling al 3 jaar lang zonder problemen draaien..
het was dus geen testje meer :)

• DinX
  • Laatst online: 20:59

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 11:59:
[...]

lees de draad voor je blaat |:(

[...]

het was dus geen testje meer :)
Hij heeft de waterkoeling hersteld, dus dan heb je er toch aan zitten werken :)
En als je weet dat hij lekte, dan ga je toch zeker even proefdraaien

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Gewoon een plexiplaatje schuin inbrengen zodat water wat lekt langs de zijkant van je case naar beneden gaat. Dan zie je nl ook of het lekt of niet, wat je dus niet hebt met een bakje (tenzij je het bakje zo nu en dan gaat controleren).

• Shinji
  • Laatst online: 22:28
Dat heb ik vorige week ook weer uitvoerig getest.. (zonder hardware)
Dat heeft die dus ook gedaan...

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 21:50
Ben ik nou gek? Lees ik verkeerd? Late 1 april grap?
Jullie willen papier, plastic of zelfs nog beter een STOFFEN zakdoek op (werkende) elektronica leggen? Haal het dan ook meteen een paar keer heen en weer als je toch bezig bent. Dan hoef je helemaal niet meer te testen of de kaart het nog doet, je kunt hem dan namelijk al meteen weggooien.
Anti-statisch plastic zou kunnen. De rest is alleen een extra risico (wel altijd beter dan water)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 12:06:
Gewoon een plexiplaatje schuin inbrengen zodat water wat lekt langs de zijkant van je case naar beneden gaat. Dan zie je nl ook of het lekt of niet, wat je dus niet hebt met een bakje (tenzij je het bakje zo nu en dan gaat controleren).
Das een handige oplossing! Nooit aan gedacht, zal meteen gaan knutselen!

Canon Digital Ixus V3

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Klinkt als een bizarre tijdelijke nood-oplossing, maar erhh, jat een maandverbandje van je moeder, en leg die zolang op je videokaart.

Als je de reclame mag geloven wordt alle vocht volledig ingesloten en lekt er niets uit. Is toch een stukje geavanceerder dan een zakdoekje.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

tegen die slangklemmen die los trillen kan je borg (zo heten die geloof ik) ringetjes er tussen doen. Die voorkomen dat het moertje door trilling los draaid.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Gewoon een combinatie maken tussen een (antistatisch!) plastic zakje en een stoffen doekje (wat wel water absorbeert), je hoeft het niet vast te plakken, als je er maar voor zorgt dat het doekje ruimte heeft om uit te zetten (geen harde lijm).

Als je egaal wit neemt kan je ook gelijk zien of het gelekt heeft, water droogt wel weer op, en dan zie je vanzelf kringen op het doekje.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

RawPeanut schreef op 05 april 2003 @ 12:14:
[...]

Das een handige oplossing! Nooit aan gedacht, zal meteen gaan knutselen!
Als je het goed wilt doen moet je het plexiplaatje een beetje buigen zodat het water onderaan op 1 punt eruit komt, hang je een slangetje aan en kun je zelfs het water uit je case laten komen. Maargoed, mijn eerdere oplossing is eigenlijk al voldoende. :)
Pagina: 1