Plaatsing sattelietschotel

Pagina: 1
Acties:

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik wil een schotel plaatsen op het balkon van mijn appartement. Nu heb ik hiervoor netjes een aanvraag gedaan bij de beheersmaatschappij aangezien onze VVE hiervoor nog geen richtlijnen heeft.
In hun antwoord staat dat ik het niet aan de opstal mag bevestigen en ook niet aan muur/dak of leuning.
Leuk en aardig, maar zo wordt het (bijna) onmogelijk gemaakt cq wordt ik opgescheept met extra kosten.
Hoe staat het met mijn (wettelijke) rechten/plichten? Het appartement is in mijn eigendom.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elopta.nl/images/canal_europaen-de-wet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wvopzeeland.com/Schotstatief.jpg

Artikel 19 van de universele rechten van de mens: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven."

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 10:37 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

M'n pa heeft de schotel op een losse voet staat. Die kan je dan toch gewoon op je balkon neerzetten?

Siditamentis astuentis pactum.

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Dat kan idd, maar dat neemt weer ruimte op mijn balkon weg en kost meer dan een beugeltje die je mooi kunt hangen of bevestigen aan de railing. Ik wilde dus even weten wat er wettelijk geregeld is.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aan dierailing kan allleen maar een 45cm schotel, groter krijg je problemen met wind enzo.

aan de muur met een 3-punts beugel en een stukje buis moeten ze wel toelaten, de meeste woningbouw doen dat. schuif ze de bepalingen van andere verhuurders onder de neus en dan kunnen ze zien dat ze onredelijk zijn.
EN/of laat het ook doen door een bedrijfje/winkel.

En je kunt voor onopvallendheid de schotel in de kleur van je muur krijgen of gewoon spuiten. (maakt niks uit voor de ontvangst, niet op de LNB natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door gp500 op 05-04-2003 11:53 ]