Toon posts:

Het principe van een trilaware

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvroeg is het volgende, is het legaal om bv dreamweaver mx 30 days trial te downloaden en te gebruiken. Op de dag 29 formateer je de hele pc en download je weer dreamweaver mx trial.

En hoe kan het bv, dat als ik op de dag 11 dreamweaver uninstall en dan na 2 dagen weer install hij weer begint bij dag 11 en niet 1? Ik heb hem toch geunistalled, dus moet ie ook alle info verwijderen, OF laat ie toch nog iets achter in het windows98 register?

En dan nog een vraag, ik heb win 98, als ik nu 2 partities maak hebben ze dan allebei een eigen register?

Alvast bedankt! :>

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Men kan het niet nagaan, maar toch is het een overtreding van de overeenkomst die je aangegaan bent. Het is niks legaler als een crack ervan gebruiken.

En ja hij bewaart enkele gegevens in het register om het mensen niet te makkelijk te maken om steeds opnieuw de trialversie te gebruiken.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 09:38:
Wat ik me afvroeg is het volgende, is het legaal om bv dreamweaver mx 30 days trial te downloaden en te gebruiken. Op de dag 29 formateer je de hele pc en download je weer dreamweaver mx trial.
nee, is niet legaal, het is niet voor niets maar 30 dagen ;)
En dan nog een vraag, ik heb win 98, als ik nu 2 partities maak hebben ze dan allebei een eigen register?
nee, per windows wel een aparte registry niet per partitie ;)

Verwijderd

En hoe kan het bv, dat als ik op de dag 11 dreamweaver uninstall en dan na 2 dagen weer install hij weer begint bij dag 11 en niet 1?
Volgens mij gaat ie verder bij dag 11, juist om dit soort dingen te voorkomen. :9

Verwijderd

Als ik een plakje worst mag proeven bij de slager, mag ik dan ook de hele worst meenemen?
En 2 weken later, mag ik dan gewoon in de vitrine grijpen?

Kortom - onzin en illegaal, Trial is trial zolang het aanbod geldt en alleen geldig op het gebodene.

Trialduur wordt oa bijgehouden in het register. Zolang je die niet wijzigd blijft hij doortellen. Sommige software kijkt ook of je de datum verplaatst om vals te spelen. Andere software blokkeert als er ooit cracks gebruikt zijn.

Als je 2 Windowsversies op 2 partities hebt, heb je ook 2 registers....

Het register staat in de bestanden "%windir%\SYSTEM.DAT" + "%windir%\USER.DAT"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 10:20 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zo is het wel duidelijk geloof ik: je mag het 30 dagen gebruiken, en 29+29+29+29 is meer dan 30 ;)

Waar in het register of bestandssysteem het wordt onthouden zodat je de beveiliging kan omzeilen: zullen we je op GoT niet mee helpen, je zou het de makers kunnen vragen. Of gewoon de software kopen cq. een alternatief gebruiken :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.