Toon posts:

[SVCD] Branden met .cue en .bin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me maar niet..

Ik ben deze week een beetje bezig geweest met het maken van super-video-cd's, en dat gaat allemaal goed, tot het branden.

Hoe zit het?
Het programma zet de bestanden om in bin/cue zodat ik het als het goed is gelijk op cd kan zetten, maar het lukt me niet. want alletwee de bestanden zitten boven de 800 mb, en dat past toch niet op een cd???
Volgens mij moet het wel kunnen, want met SVCD's gaat het toch om de tijd die je aspeelt, net als met een audio-cd?

of heb ik het hier fout, wie kan mij alstublieft helpen??

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 08:21

Stoffel

Engineering the impossible

die cue zou no way zo groot mogen zijn, is als het goed is een textbestandje.
kijk eens of er in het begin misschien iets plain text instaat?

Verwijderd

Topicstarter
de cue is ook niet zo groot.. -_-

de cue is 1 kb,
maar het probleem is de .bin . Deze is 830 mb, en kan dat op een 80min/700 mb cd?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 08:21

Stoffel

Engineering the impossible

op een 90min cd krijg je het met overburning misschien net erop, maar
met SVCD's gaat het toch om de tijd die je aspeelt, net als met een audio-cd?
klopt sowieso niet, je brandt namelijk een image, dat niet meer volgens een bepaalde standaard gecodeerd wordt (zoals bijvoorbeeld redbook bij audio) tijdens het branden :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:26
830MB SVCD bin file past goed op een 700MB cd.. is idd anders gecodeerd.
Als het branden met de cue file niet werkt (zoals ook bij mij) moet je maar eens die bin inladen in een Virual CD driver (DaemonTools oid) dan kun je een on-the-fly copy doen of een nieuwe SVCD compilatie maken en de MPG in de compilatie te slepen (bij Nero).

Met de laatste manier heb ik nog nooit problemen gehad..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar hoe brand ik de bin nou op cd, via de cue. als de bin boven de 800 mb zit?

Verwijderd

Het zou fijn zijn als je vertelde welk programma je gebruikt.

De files die je download met Kazaa, Edonkey etc. moet je vrijwel altijd branden met CDRwin. Ik heb daar nog nooit een error mee gehad.

Maak je zelf SVCD's met bijvoorbeeld Pinnacle, dan krijg je een mpeg 2 file die je met bijvoorbeeld Nero (heb je wel een pugin nodig) kunt branden. Simpelweg een SVCD selecteren, de file slepen en Nero regelt de rest. Ook hiermee nog nooit problemen gehad.

Een site die mij veel op weg geholpen heeft enkele jaren geleden is www.vcdhelp.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelg ge-encoded, en het programma deed alles zelf, dus aan het eind had ik mooi 2 bin/cue files zeg maar, (2cd's) en nu wil ik het branden, maar ik vind het een beetje riskant, het maakt me ook niet uit welk programma, het gaat me er om dat het lukt, software genoeg hier :P

(ik heb btw de .mpg's ook nog)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 08:01 ]

Verwijderd

Ik heb net bowling for Columbine gedownload, de cue files waren beide tussen de 1 en 3 kb. De bin files beide 803 mb. CDRwin laad the cue file en vind dan zelf de bin file (moet uiteraard in dezelfde directory staan) en fikt dan alles op 1 80 minuten cd.

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Het programma waar "Hollow" het over heeft levert .BIN / .CUE bestand aan...ik gok DVD2SVCD :) Het .BIN / .CUE bestand mogen samen best over de 800MB gaan...voor het branden van .BIN / .CUE gebruik ik altijd Nero....open image en branden maar....succes!

BTW....Hollow kijk ook eens op forum.doom9.org en www.doom9.org !

[ Voor 22% gewijzigd door Harmen1975 op 05-04-2003 08:03 ]

If you don't succeed at first, redefine succes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 08:00:
Ik heb net bowling for Columbine gedownload, de cue files waren beide tussen de 1 en 3 kb. De bin files beide 803 mb. CDRwin laad the cue file en vind dan zelf de bin file (moet uiteraard in dezelfde directory staan) en fikt dan alles op 1 80 minuten cd.
Ik zal het dadelijk eens even proberen..
maar de vorige keer dat ik het probeerde met CDRWIN deed hij alles goed, tot het eind, waarna hij de cd' niet afsloot, en dat bleef heel lang doorgaan, tot ik uiteindelijk resette..

@ Harmen1975
idd dvd2svcd. maar nero geeft bij mij aan dat het gewoon te groot is... wat is er hier dan mis... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 08:06 ]

Verwijderd

Geen idee, heb je geen tweede pc waar je het op kunt testen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 08:09:
Geen idee, heb je geen tweede pc waar je het op kunt testen?
nee, jammergenoeg niet. maar zijn er geen andere oplossingen??

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 08:10:
[...]

nee, jammergenoeg niet. maar zijn er geen andere oplossingen??
Wat doe je moeilijk 8)7

Gewoon met Nero de simulate functie doen. Als dat lukt kan je hem gewoon branden.

Zoals _-SToFFeL-_ al eerder zei, op een 700MB CD passen SVCD's die op je HD een grootte van boven de 800MB aangeven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 23:48
met alcohol120% kan je zonder problemen alles branden. volgens mij kent hij zo goed als alle bestandsformaten. ik brand er alle iso's mee en heb geen enkel probleem. je kan het gratis downloaden bij www.alcoholsoft.com. dan heb je een 30dagen trial.
verder kopieert hij evt ook al die safedisc versies ed, waar clonecd ze niet altijd even goed pakt.

Verwijderd

jpvk007 schreef op 05 April 2003 @ 08:26:
met alcohol120% kan je zonder problemen alles branden. volgens mij kent hij zo goed als alle bestandsformaten. ik brand er alle iso's mee en heb geen enkel probleem. je kan het gratis downloaden bij www.alcoholsoft.com. dan heb je een 30dagen trial.
verder kopieert hij evt ook al die safedisc versies ed, waar clonecd ze niet altijd even goed pakt.
http://www.alcohol-software.com/

dit is de goede url

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je mpeg bestanden zijn gewoon te groot. Opnieuw encoden en dit keer rond de 795mb per mpg uitkomen. 795 (MPEG, bin wordt dan rond de 807mb) past best op een cd, want svcd (en ook vcd) wordt in mode2 gebrand.

CDrwin brand hem niet goed omdat hij gaat overburnen en dat past kennelijk niet op de cd die jij gebruikt. Daarom sluit hij hem ook niet af.

Verwijderd

Bin/Cue brand ik altijd met FireBurner...

>830MB .BIN moet gewoon passen op 70min/800MB CDR.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45

mno

Raven- schreef op 05 April 2003 @ 08:53:
Je mpeg bestanden zijn gewoon te groot. Opnieuw encoden en dit keer rond de 795mb per mpg uitkomen. 795 (MPEG, bin wordt dan rond de 807mb) past best op een cd, want svcd (en ook vcd) wordt in mode2 gebrand.
Je kan inderdaad met gemak een BIN-file van 805MB op 1 80minuten CDR branden in mode2 (mode2 is standaard bij SVCD). Voor alle duidelijkheid: die 805 MB is op de 'goede' manier berekend. Omgerekend in bytes (x1024 x1024) is dit 844.000.000 bytes. Dit pas zonder problemen en zonder overburnen (omgerekend komt dit neer op zo'n 79:47, je houdt dus nog over).

Je moet het wel op de goede manier branden, en dat kan zelfs met Nero. Je moet NIET voor 'New compilation' kiezen maar direct voor File-Burn Image. Daarna je cue-file selecteren en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door mno op 05-04-2003 09:40 ]

Gewoon rösti

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Waarom heb jij het nie tgewoon geprobeerd ? 1 cdtje mislukt is geen wereldramp :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Nog nooit problemen gehad met het branden van een +/- 810MB file op een 80 mins CD.

Of ik nu Nero of Alcohol 120% gebruik, gaat gewoon goed.

Bij Nero moet je er wel op letten dat je preferences goed staan, misschien dat hij daarom een error geeft, omdat je marker nog op 650MB staat en overburning uit?

Aannames zijn fataal.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 23:59
Dit heeft weinig met AV te maken, maar meer met brandsoftware

AV>SA

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, het is uiteindelijk toch gelukt, hoe?

Ik heb de cue ingeladen op een Daemon Emulation Device. Daarna heb ik hem on the fly gekopieerd met clone-cd, hij gaf wel aan dat het niet precies paste, en daarom heb ik 'overburn' aangevinkt. Daarna brandde hij het goed, en nu is het klaar.

Dit moet dan ook met nero kunnen of niet?
welke opties moet ik dan uitzetten?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 17:59:
Jongens, het is uiteindelijk toch gelukt, hoe?

Ik heb de cue ingeladen op een Daemon Emulation Device. Daarna heb ik hem on the fly gekopieerd met clone-cd, hij gaf wel aan dat het niet precies paste, en daarom heb ik 'overburn' aangevinkt. Daarna brandde hij het goed, en nu is het klaar.

Dit moet dan ook met nero kunnen of niet?
welke opties moet ik dan uitzetten?
bij Nero moet je eerst bij de "Expert"-functies instellen tot hoeveel je wilt kunnen branden (wat voor cd maakt niet uit), als je alleen maar 700MB cd's schroeit, stel hier dan iets van 86 minuten in oid. Vervolgens moet je ervoor zorgen bij het brand-venstertje zelf dat "Disc-At-Once" is geselecteerd. Wanneer je nu op "burn/brand" ramt, zal hij wel een popup-berichtje weergeven die zegt dat het niet past, maar daarnaast komt er als het goed is nog een popup-venstertje tevoorschijn, deze vraagt je dan of je wilt overburnen (+ nog een hele lijst met risico's die daaraan hangen :P) :)

Hoi

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 05:35
Wat een zoekopdracht zeg dit heb ik al tig keren langs zien komen (en ga me nu niet wijzen op mijn topic over .cue files branden want dat was idd wel erg stom).
uitproberen zou ik zeggen

[ Voor 8% gewijzigd door supreme tweaker op 05-04-2003 20:01 ]

Burp

Verwijderd

Topicstarter
closen maar, probleem opgelost hoor :S

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 13:26:
closen maar, probleem opgelost hoor :S
Dat een probleem is opgelost wil niet meteen zeggen dat een topic dicht kan, je ziet het, er kan nog best worden doorgediscussieerd, en uiteindelijk zakt het topic vanzelf weg (tenzij je hem natuurlijk met een nietszeggende kick weer omhoog haalt, wat je dus niet hoeft te doen ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 06 april 2003 @ 13:28:
[...]
Dat een probleem is opgelost wil niet meteen zeggen dat een topic dicht kan, je ziet het, er kan nog best worden doorgediscussieerd, en uiteindelijk zakt het topic vanzelf weg (tenzij je hem natuurlijk met een nietszeggende kick weer omhoog haalt, wat je dus niet hoeft te doen ;)).
ok, weer wat informatie rijker over GOT
Pagina: 1