Toon posts:

[win2k] Dualboot Windows 2000 / Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een topic over specifiek deze dualboot heb ik niet kunnen vinden dus vandaar dit topic.

Ja echt waar. Na het opstarten ging explorer foutmeldingen geven echt heel irritant. Heb daarom Windows 2000 opnieuw moeten installeren en zit nu met twee versies van Win2k. Die eerste moet worden verwijderd zonder dat al m'n *.doc bestanden worden verwijderd natuurlijk.

Ik heb in de search al gevonden dat je dan je boot.ini moet aanpassen, maar vervolgens komen mensen met verschillende oplossingen aan zetten. Wat is in dit geval nu de juiste manier?

Ik gok:
- Boot disk maken in de werkende Win2k
- Opstarten en dan boot.ini aanpassen (ik weet ook al welke regel het is)
- Maar dan....

Zit ik in de goede richting?

Verwijderd

Die eerste moet worden verwijderd zonder dat al m'n *.doc bestanden worden verwijderd natuurlijk.
- Booten naar je goede Windows
- Bestanden veiligstellen
- Partitie/bestanden verwijderen van verkeerde Windows
- Entry van verkeerde Windows uit Boot.ini verwijderen

Indien je FAT32 partities gebruikt kun je dat allemaal gewoon onder Windows/Dos.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 05:33:
[...]

- Booten naar je goede Windows
- Bestanden veiligstellen
- Partitie/bestanden verwijderen van verkeerde Windows
- Entry van verkeerde Windows uit Boot.ini verwijderen

Indien je FAT32 partities gebruikt kun je dat allemaal gewoon onder Windows/Dos.
- m'n berstanden zijn veilig gesteld
- Alleen ik gebruik ntfs partities (cluster groote 4k)
Is het dan anders?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

onder win2k kan je onder(neem aan dat je de ned versie heb) systeembeheer=>computer beheer=>schijfbeheer je partities beheren,dus ook formatten etc

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
mrsar schreef op 05 April 2003 @ 17:53:
onder win2k kan je onder(neem aan dat je de ned versie heb) systeembeheer=>computer beheer=>schijfbeheer je partities beheren,dus ook formatten etc
Ja ik heb de Nederlandse versie, maar ik wil helemaal niet formatteren. Dan gooi ik namelijk ook m'n goede versie van win2k weg plus alles in mijn documenten.

Dus kan iemand me een duidelijk stappenplan geven hoe ik de vern**kte versie van win2k moet verwijderen? Ik gebruik één NTFS partitie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 18:29 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja,dan kan je het beste denk ik gewoon de oude win2k map weggooien en waarschijnlijk ook de program files dir,maar eigelijk had je het beste de nieuwe win2k kunnen installen op een andere partitie,ow en de documents en settings daarin kan je waarschijnlijk ook even kijken en de oude zooi daar weggooien(nieuwe zal daar ook in dirs inztten,vaak als bv administrator.local etc

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ga ik dat doen
Pagina: 1