[win2k] spontane reboot tijdens opstarten door norton IS2k3

Pagina: 1
Acties:

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 17:36
Heb recent SQL server 2003 installed voor men eindwerk maar is nogal lek qua security. Dus ik dacht, ff norton internet security installen.
Ik install het, maar na rebooten geraakt de pc niet meer in windows 2k. Net wanneer die blauwe blokjes vol zijn en windows moet opstarten reboot hij zonder BSOD.
Auto reboot bij systeemfout staat af.
Ik kan enkel nog opstarten in vga mode of safe mode.
Alles wat er nog opzit is _alle_ norton progjes uninstalle (dus ook de system tools en anti virus) en de reg keys deleten of niet de asus drivers installen maar gewonen nvidia detonators.
Asus helpdesk mailt niets terug en ik heb me al zot gezoecht in alle fora en knowledge dbases.

Volgens mij ligt het aan men asus vga of mobo maar de vraag is natuurlijk aan wat?

greetz

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 13:51

Eranum

geek!

Mmh, ik ben dit probleem op mijn werk ook al heel vaak tegen gekomen, niet alleen op Windows 2000 maar ook op XP en 98, en op de meest uiteenlopende hardware configuraties. Telkens was de enigste oplossing om de zooi weer aan de praat te krijgen inderdaad het compleet verwijderen van alles wat maar met Norton te maken heeft. Hiervoor zijn overigens een aantal tooltjes te krijgen die te vinden zijn om www.symantec.com. Verder heb ik ook nog nergens een oorzaak voor het probleem kunnen vinden, hoop dat iemand anders dat misschien weet, het is echt erg irritant als je een paar pc's per maand terug krijgt met allemaal hetzelfde probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Eranum op 05-04-2003 09:43 . Reden: typ cursus is weer hard nodig :) ]

tää on taas niin tätä

• MachoM
  • Laatst online: 16:30
Yep ook gehad met mijn laptop waarop XP ligt, had je toevallig een ander pakket van een concurrent op het apparaat liggen dit kan namelijk dat probleem veroozaken (Bij mij lag er dus al NORMAN virus control op :( )

/edit

Ow ja en een niet al te goed vooruitzicht: Bij mij kreeg ik dus Norton ook met die tools niet meer weg, de enige optie hiernaa was nog het opnieuw installeren van XP :(

[ Voor 30% gewijzigd door MachoM op 05-04-2003 14:39 ]

• dafz0r
nope, enkel norton stuff erop.
Wat ik wel raar vind is dat hij dan crasht op mijn specifieke asus vga drivers en niet op de standaard nvdia

Verwijderd

Ja, dit is waar ik nou ook last van heb. In XP, net na het bootscreen met het lopende balkje, 2 flitsen door het scherm en alles begint weer opnieuw op te starten totdat ik F8 indruk en in het menu kies voor recente instellingen die wel werkten

Daarna start ie op en wat opvalt is dat het progje Alcohol 120% het niet meer doet en dat de hz instelling van mijn beeldscherm op 85 staat, terwijl ik ze instelde op 75. Heeft dus volgens mij te maken met de NVidia drivers. Die heb ik pas vernieuwd en daarna is het allemaal begonnen. Heeft dit met Norton te maken? Hoe op te lossen? oudere vga driver erop zetten of wachten op nieuwe?

• dafz0r
bij mij draaien de oudere nvidia drivers niet maar de laatste nieuwe wel.

de asus enhanced nvidia drivers van dezelfde versie werken niet ;x

[ Voor 3% gewijzigd door dafz0r op 10-04-2003 14:48 ]

Verwijderd

Ik heb oplossing voor mijn probleem gevonden. Het programma Alcohol 120% versie 1.4.1. veroorzaakt bij mij de trubbels. Na de-installatie werkt alles zoals het hoort. Ga kijken of het eerder gebruikte ( en werkende ) versie 1.4.0 wel werkt.
Pagina: 1