Toon posts:

Minolta Dimage 7Hi kapot? (fotovoorbeeld)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Damn, mijn twee weken oude Minolta Dimage 7Hi begint denk ik gek te worden. Weet iemand wat er hier aan de hand is. De ene keer schiet hij een goede foto maar zomaar ineens krijg ik dan weer zo'n hele vage. Hieronder twee foto's uit een serie van 12 welke in een paar minuten zijn genomen. Wat zou hiermee mis zijn? :'(
Afbeeldingslocatie: http://www.jent.nu/allen/CameraKaputt%20copy.jpg
1300 euro betalen en dan dit. Het is toch om te janken :/

Verwijderd

Ik weet niet of dat ding wellicht bij het schieten al softwarematige filters gebruikt ofzo, maar anders lijkt het me een duidelijk geval van terug naar de winkel,...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de setting staat op natural. En ik heb gewoon een setje foto's geschoten in een paar minuten. Hij doet al een paar dagen zo weird. Ik heb maar wat voorbeelden uitgeprint. Moet morgen maar even met de camera langs.
Zou wel balen worden als ik hem straks weer een tijd kwijt ben...

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gebruik je de autofocus? Ik denk dat die niet meer goed werkt.

Service van Minolta is snel dus je bent hem niet heel lang kwijt. Je kan hem ook zelf naar service centre in Utrecht brengen, das nog sneller.

[edit]Kon net de plaatjes niet zien, ging er dus van uit dat het AF probleem was, nu zie ik ze wel, en weet niet waar het aan ligt.

[ Voor 26% gewijzigd door Ares408 op 05-04-2003 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ares408, tnx. Tja ik weet ook niet waar het aan ligt. Hij kan gek genoeg wel scherpstellen, maar niet de kleuren juist weergeven. Ik werk helaas door de week anders had ik op jouw aanraden ook wel gelijk een afspraak gemaakt met ze. Ik heb maar een paar foto's uitgeprint om het de winkelier te laten zien.
Zal hier het laatste nieuw iig blijven plaatsen tot het gefixed is, of ik een nieuwe krijg. Binnen twee weken een defecte camera vind ik namelijk wel erg snel.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind het wel een mooi effect... het inderdaad alsof de camera er een softwarematig filter over gooit, reset eerst de camera naar zijn default instellingen, verwijder dan de batterijen, CF kaart enz. en zet hem aan, laat hem dan een tijdje met rust om zo hem te resetten. Als dat niet werkt kun je hem inderdaad het beste opsturen, ze zullen hem dan repareren (je krijgt geen nieuwe), dat duurt ongeveer 3 weken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ja een mooi filter idd, maar niet als je natuurgetrouwe foto's wil hebben ;)
Maar goed, ik ben vandaag weer naar de winkel gegaan en ze hebben me zonder morren in 5 minuten een nieuw toestel meegegeven. Ga ik morgen gelijk uitproberen :*)

Bedankt voor alle commentaar.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het lijkt op een foutieve jpg-compressie, dan krijg je soms dit soort "kleuren-dingessen" :?
Dat lijkt me een camera-defect. Goede service van de winkelier :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de foto's die ik neem zijn altijd tiff formaat, dan wordt daar toch geen compressie op losgelaten?
Pagina: 1