Toon posts:

[XP]standaart PC terug naar APCI kan niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, omdat XP al mijn "grote" apparaten op 1 IRQ gooide dacht ik eens te proberen om hem op standaart PC te zetten en dan zelf de IRQs uit te delen. Dat ging heel leuk, en allemaal goed, maar nu vind ik het toch wel weer aardig om hem op ACPI te zetten, voor de self-power-down.
Alleen als ik nu in apparaatbeheer terugschakel op ACPI dan is mn hele systeem fucked up bij de volgende boot. ALLES loopt ontzettend traag en haperend; geluid, beeld, snelheid, muis etc. echt ontzettend irritant .. opstarten van mn PC duurt nu bijna 3 minuten. en ik krijg een beetje zin om het hele zooitje in elkaar te trappen :( maarjah ... net nieuwe kast gekocht .. is nog geen week oud ... dus beetje zonde ...

maargoed, ik heb de search gebruikt en daar kwam ik alleen tegen dat een paar mensen zeiden dat het niet kon, en een paar die zeiden van wel, nu heb ik de methodes gebruikt die ik kon vinden om het weer te aten werken maar dat heeft geen effect. Ik heb mn BIOS ook al gereset, maar dat helpt ook niet :(

iemand nog suggesties ??? want ik heb geen zin in een re-instal :'(

Verwijderd

Topicstarter
niemand ???

Verwijderd

DOH :( Niet goed gelezen

Edit:

Heb je al systemrestore gedaan met windows xp?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee want dat heb ik uitgezet voor de stabiliteit :D (en ruimte)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 17:42:
nee want dat heb ik uitgezet voor de stabiliteit :D (en ruimte)
Hahaha lol, dat ken ik :P "Mwa dat heb ik toch niet nodig" En dan als het eenmaal gebeurd >:)

Verwijderd

Topicstarter
Is er dus echt geen andere oplossing ? :'(

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je aan dit soort dingen gaat zitten prutsen als het gewoon werkt, het is onder 2000 en XP volkomen normaal dat meerdere apparaten 1 IRQ lijken te delen. Uit je post blijkt niet dat je problemen had door die sharing.

Maar er is inderdaad geen weg terug, in ieder geval geen goede. Het beste is om een reinstall te doen en voortaan uit te gaan van het principe "if it ain't broke, don't fix it".

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

k7of9 schreef op 06 April 2003 @ 14:41:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je aan dit soort dingen gaat zitten prutsen als het gewoon werkt, het is onder 2000 en XP volkomen normaal dat meerdere apparaten 1 IRQ lijken te delen. Uit je post blijkt niet dat je problemen had door die sharing.

Maar er is inderdaad geen weg terug, in ieder geval geen goede. Het beste is om een reinstall te doen en voortaan uit te gaan van het principe "if it ain't broke, don't fix it".
Hier sluit ik me volledig bij aan, ik heb in het begin wat problemen met ACPI gehad, maar na een paar BIOS updates geen enkel probleem meer gezien.
Pagina: 1