Toon posts:

Kan ik met 2 NIC's m'n netwerk snelheid verhogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Stel, mijn server moet heel goed z'n best doen om alle data van het netwerk te ledein over het hele netwerk. Als ik nu 2 netwerkkaarten inbouw en deze allebei met UTP aansluit op een HUB oid, heb ik dan dubbele snelheid? Dus 2x 100MB/s?

Mijn server kan soms het overtollige dataverkeer van internet en data niet zo goed aan en crashed weleens of loopt weleens vast!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 23:20 ]

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

dat kan :) maar niet zomaar 1 2 3. Het heet trunken en je switch MOET het ondersteunen. ik geloof dat meeste Profi kartjes ( lees GEEN realtek) wel software ervoor hebben ( bijv 3com tools)

ook is het belangrijk dat je pc dit wel aan kan, mocht je 2x 1gbit willen trunken :)

[edit]

je hebt gewoon een kabel aansluiting ? ( gezien die 3com 10mbit nictje )

[ Voor 14% gewijzigd door Mary Wana op 04-04-2003 23:24 . Reden: edit nie gezien :) ]

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 23:19:
Stel, mijn server moet heel goed z'n best doen om alle data van het netwerk te ledein over het hele netwerk. Als ik nu 2 netwerkkaarten inbouw en deze allebei met UTP aansluit op een HUB oid, heb ik dan dubbele snelheid? Dus 2x 100MB/s?

Mijn server kan soms het overtollige dataverkeer van internet en data niet zo goed aan en crashed weleens of loopt weleens vast!
ehm met een hub kan het iig niet, check de FAQ eens op de verschillen tussen een hub en een switch ;)

Daarnaast als je server nu de datastroom al niet aan kan hoe moet dat dan met 200mbit :? :X
(hoe snel is je internet vraag ik me dan af :9)

Verwijderd

is dit niet het princiepe van bridge connections?

Verwijderd

wat je het best kan doen is 2x Compaq netwerkaartjes met intel chips kopen (kosten ongeveer 15,-) dan kan je bij compaq (HP) een tooltje downloaden waarmee je kan trunken, fail on fault en vlans kan maken

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Bridgen is wat anders.. met bridgen kan je je pc als een switch laten functioneren.

Je kan zelfs met n hub port-trunken, als je hem zo instelt dat hij enkel het uitgaande verkeer loadbalanced. Maar jah.. met n hub heeft dat dus absoluut geen snelheidsvoordeel :)
Mijn server kan soms het overtollige dataverkeer van internet en data niet zo goed aan
Wat voor internet aansluiting heb je dan wel niet ?!
Voordat ik n heel verhaal ga houden wil ik wel even zeker weten of het nodig is namelijk ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
mijn Dlink DFE570tx kan het ook met ipswitch software maar dan mag m`n switch juist geen trunking ondersteunen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.