Wat is er aan de hand met de advertorial?

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik hoor geluid, dat kan gebeuren (flash), maar even later verschijnt een venster met de mededeling dat 'De nieuwe instellingen pas van kracht zijn als de computer opnieuw is opgestart'.

Is dit het eerste level van het 'Gatekeeper' spel (niet klakkeloos allerlei programma's installeren) of is dit een fout?

Ik heb nooit problemen met T.net, en ik vond dit een beetje vreemd.
Ik heb mijn beveiliging iets hoger gezet dan gemiddeld, ZoneAlarm, Norton Anti Virus en AdAware en dit is zo'n beetje de eerste keer dat er echt iets gebeurt op een site. (ben niet veel gewend, kom alleen op goede sites, popups en Gator ken ik wel)

-edit-
Ik heb helemaal niets tegen commerciele uitingen, maar als ze programma's gaan installeren gaan ze iets te ver.
Popups? prima!, als het er te veel zijn kom ik er niet meer
Banners? ook goed!, zolang ik mij er maar niet aan stoor.

Ik kijk even hoe de merge gaat, (paar weken nog dacht ik), en dan ga ik kijken of een abbo wat voor mij is, jullie moeten echt ver gaan willen jullie mij weg hebben ;)

-edit2-
Linkje kan handig zijn:
reviews: Advertorial: Gatekeeper, powered by Microsoft? (letterlijke copie uit adresbalk, vraagteken staat er ook achter)

[ Voor 36% gewijzigd door Resistor op 04-04-2003 23:31 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Eh, wie zegt dat dit door de tweakers site komt? Beetje erg vaag verhaal...

🖥️ | 🚗

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ja, ik vind het ook maar een vaag verhaal. Ik geloof dat dat Gatekeeper ding Flash Player 6 nodig heeft. Dat zou op jouw systeem een probleem op kunnen leveren, maar daar kunnen wij niets aan veranderen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

MadMarky schreef op 04 april 2003 @ 23:26:
Eh, wie zegt dat dit door de tweakers site komt? Beetje erg vaag verhaal...
Ik had het ook :Y)

http://flickr.com/photos/itommy/

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 04 April 2003 @ 23:34:
Ja, ik vind het ook maar een vaag verhaal. Ik geloof dat dat Gatekeeper ding Flash Player 6 nodig heeft. Dat zou op jouw systeem een probleem op kunnen leveren, maar daar kunnen wij niets aan veranderen.
Volgens mij heb ik gewoon Flash 6, ik heb het al eens eerder (paar weken geleden) geinstalleerd, en als ik met mijn rechtermuisknop op het plaatje klik zie ik 'About Macromedia Flash player 6...'

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wij kunnen er niets aan doen in ieder geval. Of jij een bepaalde versie van een plugin installeert (of in hoeverre jouw browser dat automatisch mag doen) is van jou afhankelijk, daar kunnen wij bar weinig aan veranderen :).

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 04 April 2003 @ 23:42:
Wij kunnen er niets aan doen in ieder geval. Of jij een bepaalde versie van een plugin installeert (of in hoeverre jouw browser dat automatisch mag doen) is van jou afhankelijk, daar kunnen wij bar weinig aan veranderen :).
Hmm, okay.

Hé, nieuws.
Hmm, reclame
wtf? computer opnieuw opstarten?

Zo gingen mijn gedachten ongeveer.
Als het verder geen kwaad kan vind ik het best wat jullie allemaal doen, zolang ik er maar niet slechter van wordt.

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Toch vind ik het vreemd dat ik het ook had. . .

http://flickr.com/photos/itommy/

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In principe is het heel simpel, het enige wat wij doen is een linkje geven naar een bestandje "index.swf" ergens op een server van Microsoft. Deze wordt geladen via een https://-verbinding, vandaar die melding van "Om Gatekeeper te spelen moet je akkoord gaan om de beveiligde verbinding op te kunnen bouwen." als dat op een of andere manier niet kan :).

Het enige wat er verder in de code gezegd wordt is van: dit object (index.swf) is van het type application/x-shockwave-flash, versie 6.0.79.0, en als je (je = de browser) dat niet kent kun je de plugin halen op [link naar macromedia].

Wat de browser daar dan vervolgens mee doet (swf starten/downloaden/blocken, waarschuwing geven, (nieuwe versie) plugin downloaden (al dan niet van de gesuggereerde locatie), installeren, computer opnieuw op willen starten, noem maar op, dat is allemaal buiten onze controle :).

Bij mij installeerde 'ie bijvoorbeeld wel een niewe versie van flash, maar een reboot was niet nodig daarna. Op jullie systeem zou dat wel het geval kunnen zijn, maar dat kunnen wij niet helpen :+, kun je hoogstens bij Macromedia of Microsoft gaan vragen waarom dat is.

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter Tinus op 05-04-2003 00:04 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wie kan de datum ff goedzetten. Hier staat 1 April terwijl op de fp staat dat het artikel van 4 April is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
silentsnow schreef op 05 april 2003 @ 01:31:
Wie kan de datum ff goedzetten. Hier staat 1 April terwijl op de fp staat dat het artikel van 4 April is.
Ben je net een dag te laat mee: als ik die nu nog zou aanpassen staat er de datum +tijd van dit moment erbij. Hier moet een database-dude naar kijken :).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Waarom zouden we een database-dude daarmee lastigvallen? De advertorial is van 1 april en de frontpageaankondiging van 4 april. Ik zie het probleem niet.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Omdat de advertorial probably ook van 4 april is, maar daniel vergeten is het hokje "tijd updaten" aan te vinken.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 18:32
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3795/thumb.png

gewoon software van macromedia, geen spyware of andere zut.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Teckna schreef op 05 April 2003 @ 16:07:
[afbeelding]

gewoon software van macromedia, geen spyware of andere zut.
Daar ben ik nu wel achter hoor ;)

Ik was alleen een beetje verbaasd dat ik mijn software niet up-to-date had, dan krijg je dat soort meldingen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-03 15:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hielko schreef op 05 April 2003 @ 15:51:
Omdat de advertorial probably ook van 4 april is, maar daniel vergeten is het hokje "tijd updaten" aan te vinken.
Als ik dat doe sloop ik de code :)
Pagina: 1