Toon posts:

2 netwerken en alle 2 internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem :

Ik heb samen met mn buurman een netwerk, we hebben ook samen een @home verbinding. Ik heb een cp12345-a en -b naam en hij alleen een -a, bij mij wordt het gedeelt door een hub, bij buurman met een routertje en in mijn pc zitten 2 netwerk kaarten waarvan er 1 bij mn buurman in zn router zit, zodra ik het netwerk zo instel dat het (net)werk ben ik online met zijn ip, en mn eigen verbinding niet, hoe kan ik dit voorkomen ? Ik heb de instellingen van de router al nagekeken en daar kon ik eigenlijk niks vinden.
Is er ergens in Winxp pro een instellingen "verbinding instellen als standaart" ofzo ?

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
Gezien het feit dat je van @home een dynamische IP krijgt, en zijn router dus neem ik aan met een pc-(@Home)naam aanmeldt en dus dat IP krijgt (vervolgens waarschijnlijk doorlust naar jouw hub? )... krijg je een ip adres van zijn router (ingebouwde DHCP) en ben je binnen het netwerk met een eigen ip bezig , maar op het internet met alle pc's een zelfde IP-nummer deelt, wat op zich prima werkt, m.a.w. waarom zou je dit willen wijzigen?

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles hard in geklopt ipadres e.d en nu werk het goed maar nu duurt het booten van me pc lang, het gedeelte van netwerkicoontje op de werkbalk enzo, ik heb al gezocht maar met de meeste results was de oplossing juist het ip invullen, van provider en intern netwerk.
maar op het internet met alle pc's een zelfde IP-nummer deelt, wat op zich prima werkt, m.a.w. waarom zou je dit willen wijzigen?
hij download graag en ik game graag :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 23:32:
Ik heb alles hard in geklopt ipadres e.d en nu werk het goed maar nu duurt het booten van me pc lang, het gedeelte van netwerkicoontje op de werkbalk enzo, ik heb al gezocht maar met de meeste results was de oplossing juist het ip invullen, van provider en intern netwerk.

[...]

hij download graag en ik game graag :P
Qua snelheid, ga je er niet veel mee winnen, je deelt toch de verbinding via het kabelmodem uiteindelijk.

Maarre, je zout het als volgt moeten opzetten denk ik:

[KABELMODEM]
              |
             [SWICTCH (of hubje)]
     |                &  nbsp;     \
  [ROUTER BUURMAN] [Jouw Hubje/switchj/routertje]
      |                &  nbsp;     \
  [Buurmans netwerk] [ jouw netwerk]

Op die manier krijgen zowel jij als de buurman een apart IP van @home (dmv van de -a & -b toevoeging), en kan je verder de boel splitsen intern (zowel jij als buurman).

(dat tekenen lukt niet echt, maar ik denk dat het idee wel duidelijk is)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn eigen verbinding haal ik bij speedtest.nl rond de 300kb/s en met die van de buurman 90kb/s. Maar het werkt nu verder wel alleen duurt het booten verrekte lang.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
http://shop.store.yahoo.com/shop-itarmor/pro800turbo.html

zijn ook packetten die dit software matig kunnen.

Sygate Office Network is daar een van
Pagina: 1