No way
edit:
Way! Zie mijn post hieronder

Dan zouden alle acht draden een datasignaal moeten dragen, en dat kan niet, want d'r is iig een ground nodig om een stroomkring te maken

Geen stroomkring, geen data.
In het plaatje dat ik postte kan je zien dat er twee draadjes voor zenden (TX) en twee voor ontvangen (RX) worden gebruikt - elk een plus en een min. Als de "BI"-draadjes ongeveer hetzelfde werken, dan kunnen er vier datastreams simultaan verzonden worden - maar dat kan maar 1 kant tegelijk op, dus full duplex betekent 2 datastreams voor up, en 2 voor down. Dat betekent een
minimaal benodigde frequentie van 500MHz.
De enige manier waarop je dat nog kan versnellen is door op en rise, en fall te samplen, dan zou er minimaal 250 MHz nodig zijn en lijkt 500MHz me waarschijnlijk.
Maar eigenlijk geloof ik daar allemaal niks van, en is het extra kanaal per richting volgens mij voor redundantie, foutcorrectie, of extra stabiliteit, wordt de elektronica zo simpel en zo goedkoop mogelijk gehouden, en draait het hele protocol met 1 miljard blokgolfjes per seconde.
1GHz dus.
Edit: ik vergeet volstrekt dat 1000baseT niet per definitie binair hoeft te zijn. Als het een multivalent systeem is, kan 125MHz (igv zestien spanningsniveau's) natuurlijk makkelijk. Kan iemand daar ff een linkje bij zoeken
[
Voor 14% gewijzigd door
Rataplan op 06-04-2003 17:52
]