[caraudio] subwoofer vulling welk nut heeft dit???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik zelf heb een gepoorte kist gekocht met een RockfordFosgate he 200/400 watt subwoofer erin
dit beukt er heerlijk op los

maar ik zie zo vaak dat ze de kist gevuld hebben met dempings materiaal

de mijne heeft dit dus niet

hierbij dus de volgende vragen

heeft het nut om mijn kist te vullen met dempings materiaal??

en mocht dat zo zijn.....

welk demping materiaal is het beste??
hierbij denk ik aan bijv.....

noppenschuim
watten
of misschien nog ander materiaal

en wat zou het nut zijn om de kist te vullen met dempings materiaal???
bijv.....
hardere bassen ???
diepere bassen ???
strakkere bassen???

[ Voor 3% gewijzigd door Doppert op 04-04-2003 22:11 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Bij een holle kast wil je nog wel eens krijgen dat de hele boel (met name de kast) mee gaat trillen, door hem met zulk materiaal te bekleden of te vullen zou je daar minder of geen last van moeten hebben.

Als hij het zo goed doet, zou ik het lekker zo laten ... :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
dreeke schreef op 04 April 2003 @ 22:12:
Bij een holle kast wil je nog wel eens krijgen dat de hele boel (met name de kast) mee gaat trillen, door hem met zulk materiaal te bekleden of te vullen zou je daar minder of geen last van moeten hebben.

Als hij het zo goed doet, zou ik het lekker zo laten ... :)
de rest van mijn auto rammelt wel mee maar dit zal daar wel niks aan veranderen of wel?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 19:25

JT

VETAK y0

De bas kan ook wat minder bonkerig. Maar je kan het wel proberen, als het niet werkt dan haal je het er zo weer uit.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Doppert schreef op 04 april 2003 @ 22:15:
[...]

de rest van mijn auto rammelt wel mee maar dit zal daar wel niks aan veranderen of wel?????
Nou da's lekker dan :+

Misschien gaat de sub wel minder trillen als je hem vult met schuimrubber-spul of iets in die richting.
De rest van je auto trilt waarschijnlijk mee door de bass en niet direct door dat ding zelf.
Kwestie van proberen.

Als je auto helemaal mee trilt heb je hem wel rot geplaatst .... is toch geen gehoor :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
dat mee trillen van de auto valt wel mee het is eigelijk alleen maar de houder van de binnen verlichting
die heb ik nou vast gezet met een stukkie papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
JT schreef op 04 april 2003 @ 22:24:
De bas kan ook wat minder bonkerig. Maar je kan het wel proberen, als het niet werkt dan haal je het er zo weer uit.
en welk soort vulling kan ik dan het beste nemen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als je BR hebt, kan je het beste gewoon noppenschuim nemen. Met gesloten verdient gewone fiberfill of wol de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82357

Het meest gangbare is wol voor de middentoner en gesloten systemen,
en PRITEX voor bas reflex. Maar je kan ook gewoon glaswol gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173

Dan gaat hij wel zachter hoor. Je volume neemt namelijk af wanneer je er wol in stopt. Doe maar geen glaswol trouwens. Dat stof blijft straks aan je woofer hangen. Je dient bij voorbaat rekening te houden bij het ontwerp of je wel of niet dempingsmateriaal gaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Ga er maar van uit dat bij van die "cheap ass" setjes niet met zo heel rekening gehouden is, eigenlijk alleen maar hoe maken we die dingen zo goedkoop mogelijk. Een gesloten behuizing zonder dempingsmateriaal word bijna niet toegepast, maar ga jij ze dat vertellen?

Maar deze kist is gepoort, ik zou dan zeker de wanden bekleden met bijvoorbeeld noppenschuim, niet duur en werkt goed genoeg, ja ook het noppenschuim van de bouwmarkt, al is er beter verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rockford is zeker niet goedkooop! Is dit een originele kist of een zelfbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Hij zegt dat hij een gepoorte kist heeft gekocht, dan neem ik aan dat daar een kist bij zit ;)

Ik bedoelde ook niet direct Rockford, maar meer fabrikanten in het algemeen. Bijvoorbeeld de pc-speaker branche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Anoniem: 1173 schreef op 05 april 2003 @ 11:05:
Rockford is zeker niet goedkooop! Is dit een originele kist of een zelfbouw?
De HE is niet duur.....
De HE speelt overigens in veel kisten goed (breed inzetbaar); dus zolang je kist maar niet feitelijk te klein qua inhoud wordt zal het niet uitmaken of je je huidige behuizing kunt blijven gebruiken of niet...

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jivecar schreef op 05 april 2003 @ 12:07:
[...]

De HE is niet duur.....
De HE speelt overigens in veel kisten goed (breed inzetbaar); dus zolang je kist maar niet feitelijk te klein qua inhoud wordt zal het niet uitmaken of je je huidige behuizing kunt blijven gebruiken of niet...
Hoe weet jij dan of ie nu dan niet te klein wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
ik heb deze kist bij sas autoshop in heerlen gekocht

best een bekende speler wat caraudio betreft

ik heb toen fl 750,- betaal hiervoor
+/- 300 euro dus
tis iig niet de duurste maar zeker geen cheapass woofertje denk ik zo

maar dus het beste is om de kist te vullen met noppenschuin van bijv de gamma

ff paar vraagjes hierover

moet ik deze verlijmen aan de buitenkant van de kist
of kan ik heb zo los erin gooien

en hoe zit dat dan met de inhoud is de kist dan nog wel groot genoeg ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
dit is trouwens een plaatje van mijn kist
kijk niet naar hoe het erin zit dit was nog in het begin zit nu wel een stuk netter ingebouwd
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SwDXAhoYIrfoUBzSvrujohs0Vh7O0Eof86UaexkStq0o6SpO*UhJvZMTillMyuGV9YJNyYc3x5yOm1hgqYNipt2jeb9RB*d24FlcyVF6umqh4gnxt0ZDjw/subwoofer.jpg?dc=4675416502995177605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Ik zou het zelf vast maken aan de wanden. Ik heb het zelf er aan vast geniet, maar met vloerbedekkingslijm oid kan het denk ik ook wel.

Door het noppenschuim wordt de inhoud niet kleiner maar juist groter, dit komt door het vegrootte oppervlak. De vergroting met pritex (bekend merk) is +/- 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284 schreef op 05 April 2003 @ 19:26:
Ik zou het zelf vast maken aan de wanden. Ik heb het zelf er aan vast geniet, maar met vloerbedekkingslijm oid kan het denk ik ook wel.

Door het noppenschuim wordt de inhoud niet kleiner maar juist groter, dit komt door het vegrootte oppervlak. De vergroting met pritex (bekend merk) is +/- 10%.
Inhoud en oppervlak zijn 2 verschillende dingen?!!? Lijkt me wel handig , ik kom namelijk nog wat ruimte tekort thuis.

Ik zou het noppenschuip vastnieten aan de binnenzijde, maar niet aan de zijde waar de woofer zit. Dit belemmert namelijk de luchtberplaatsing. Als je het niet kan je het makkelijk verwijderen indien het niet bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, idd. Ik bedoel voor de woofer gezien dus. Dus de woofer reageerd alsof hij in een grotere kast gemonteerd zit, door het noppenschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Gelukkig heeft Eul het bij zijn eigen subje goed gedaan ;)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, welke bedoel je? De seas of de kicker?

Die kicker sub zit nog niets in behalve een whole lot of verstevegingen :+
Moet ik nog steeds eens proberen :X

In me active seas subje zit het pritex idd wel goed, alleen het volume is idd bij mij ook niet toegenomen (zoals ik eerst perongeluk beweerde) :D.
Pagina: 1